Gå til innhold

Min Volvo 960 16V Turbo

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

Er samma reisa som å bytte kammer på 8v omtrent hvis ikke jeg husker helt feil. Bare å ta av topplokksdekselet, så er det samma overfallstypen som på 8v toppene til kammene.

 

Men er det egentlig balanseaksler på b204ft motoren? Trodde den hadde vanlig B230 blokk jeg og ikke b234 blokka.

 

Ja den har balanskeaksler, ingenting ser ut som på B230:angelsmili:

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er samma reisa som å bytte kammer på 8v omtrent hvis ikke jeg husker helt feil. Bare å ta av topplokksdekselet, så er det samma overfallstypen som på 8v toppene til kammene.

 

Men er det egentlig balanseaksler på b204ft motoren? Trodde den hadde vanlig B230 blokk jeg og ikke b234 blokka.

 

 

Om det ikke er forskjell i oppbygging på 204 og 234 toppen så er det ikke likt som på 8v toppene. Kammene ligger i egen brygge som er todelt og skrudd over. Er oljekanaler for trykkerne i denne brygga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fin bil. grattis. Har vært med på å trimme litt 204ft før og ville bare gi deg følgende erfaringer:

 

Bytt til glt kammer. det gir det mye bedre bånndrag og raskere spool up på turbo. På 16v toppen din så er det hydr.ventiljustering så det er veldig enkelt å bytte. Bare skru ut de gamle og inn med nye. Bruk riktig moment.

 

Hvis du håper på 270 hk så går nok det fint, men ikke med org. turbon. den klarer maks 250.

 

Vær obs på at rådene som sitter i 204ft er de samme rådene som i 230Et, Disse rådene er ikke like sterke som 230ft råder og bør byttes før 300hk grensa blir nådd. Dette kommer selsagt ann på hvordan du kjører da:drive2

 

Den utenpåliggende oljepumpa er heller ikke til å skryte av.

360 M/TURBO TIL SALGS

 

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GLT kammer skal jeg ha, bare ikke fått tak i enda.

 

Benkepapira til Hituning viser 265hk med deres chip og 1.25bar ladetrykk da, men hvem vet. Skulle visst klare mer med den nye tenningschippen deres også. Turboen skal byttes straks jeg har fått i M90 kasse.

 

Det stemmer ikke at rådene i B204FT er samme som dem i B230ET.

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Nå er det bestilt en god del nye deler og fronten er faktiskt levert inn til pussing og lakking.

 

Delene som er bestilt er

- Nytt grenrør med lik lengde rør, pulssplit og uttak til ekst. wg.

- Garrett GT3071R Turbo

Compressor Housing Inlet Size - 4" Inlet

Turbine Housing: T3 Divided w/ 3" V- Band exit (.78 A/R)

- Tial 38mm wastegate

 

Har også alu ic som skal monteres og samtidig få på ny rør og sillikonslanger. :)

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår