Gå til innhold

Carina e får 'blackout' ved start

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

Har en 96 mod carina E, og til tider når jeg vrir om nøkkelen så detter alt ut, nesten som om batteriet blir fysisk fjerna, alt av lys,display,klokke etc etc. Den starter ikke for det er ikke strøm noen plass, men isteden kommer det en irriterende pipelyd ifra dashbordet en plass.

 

Lyden reguleres av fks vridning på lysbryter og diverse, men det er ikke noe strøm virker det som. Hva i all verden kan dette være ? ? ? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har det skjedd igjen, og nå starter den ikke i det hele tatt.

Det virker som om batteriet er fysisk fjernet, samtidig som det kommer en svak pipelyd.

 

Pipelyden forsvinner hvis jeg trykker inn bremsene, slår på lysene, eller dvs vrir bryteren til lysene for ingenting skjer.

 

Før dette skjer kommer det bestandig en 'turbo' lyd ifra bilen når jeg kjører, når den lyden kommer må jeg bare kjøre hjem for da vet jeg den kommer til å koble ut når jeg starter den neste gang.

 

Er det irringen som det ble snakket om, eller er det startsperre el lignende i forbindelse med defa alarmen?

 

Den er så irriterende den feilen at jeg vurderer og levere den inn på nærmeste toyota forhandler og finne meg ny bil!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig tror jeg ikke det er starteren, men at det er en jordingsfeil en plass. Det som er litt rart er at etter siste gang dette skjedde gikk lyset i klokka på dashbordet, og jeg har hatt samme 'turbo'lyd flere ganger etterpå, og da bruker det og skje etterpå, men nå har ingenting skjedd. Begynner å lure på om det er en jordingsfeil inni dashbordet, kan dette stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg sjekka polene og finner ingenting galt med de, den har ikke starta på snart 6timer nå, så lenge har det aldri tatt før!

 

Jeg vet at batteriet er litt for fysisk stort, men kan det være det som er gåent? Er ikke mer enn 1år gammelt, men hvis det har vært strømproblemer er det mulig at jeg har ødelagt batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen du beskriver i første post er mest sannsynlig en feil (ukontakt) i tenningsbryter, den elektriske delen i tenninslås.

Prøv å rikle litt med nøkkel når du har vridd om til "start",

kommer strømmen tilbake da så har du funnet feilen.

 

;)

Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ok, nå har den stått i snart et døgn, og jeg trenger hjelp.

Har et par forslag selv, men vet ikke om de er har noe med saken og gjøre.

 

1.at jording til motor er dårlig? Får ikke målt den før jeg får start på bilen, men kan dette være grunnen?

 

 

2.At kabelen fra startsperren i defa alarman ødelegger for starteren og kortslutter denne?

 

3.Er det noen verksteder i landet som er virkelig virkelig gode på toyota problemer som jeg kan ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår