pahf Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Har en 96 mod carina E, og til tider når jeg vrir om nøkkelen så detter alt ut, nesten som om batteriet blir fysisk fjerna, alt av lys,display,klokke etc etc. Den starter ikke for det er ikke strøm noen plass, men isteden kommer det en irriterende pipelyd ifra dashbordet en plass. Lyden reguleres av fks vridning på lysbryter og diverse, men det er ikke noe strøm virker det som. Hva i all verden kan dette være ? ? ? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Strømmen kommer tilbake etter en stund, men når jeg vrir om tenninga så får den full stopp igjen. Og det er ingenting av strøm på bilen akkurat da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Høres ut som dårlig kontakt i en eller begge polskoene på batteriet. Ta de av og rens og skru till på nytt. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 Mener å ha gjort det tidligere, men kan selfølgelig prøve igjen. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokjell Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 skift kabelen mellom minus polen å karosseriet evt motoren, er garantert den som har irret innvendig. Har vært borti akkurat det samme. Siter 1997 Carina stv 1996 Corolla Ginza 1984 Land Cruiser 1984 Starlet bakhjulstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Nå har det skjedd igjen, og nå starter den ikke i det hele tatt. Det virker som om batteriet er fysisk fjernet, samtidig som det kommer en svak pipelyd. Pipelyden forsvinner hvis jeg trykker inn bremsene, slår på lysene, eller dvs vrir bryteren til lysene for ingenting skjer. Før dette skjer kommer det bestandig en 'turbo' lyd ifra bilen når jeg kjører, når den lyden kommer må jeg bare kjøre hjem for da vet jeg den kommer til å koble ut når jeg starter den neste gang. Er det irringen som det ble snakket om, eller er det startsperre el lignende i forbindelse med defa alarmen? Den er så irriterende den feilen at jeg vurderer og levere den inn på nærmeste toyota forhandler og finne meg ny bil!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter09 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Det kan ikke være starteren da? har noe av det samme problemet.. ingen reaksjon når eg vrir teningen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Personlig tror jeg ikke det er starteren, men at det er en jordingsfeil en plass. Det som er litt rart er at etter siste gang dette skjedde gikk lyset i klokka på dashbordet, og jeg har hatt samme 'turbo'lyd flere ganger etterpå, og da bruker det og skje etterpå, men nå har ingenting skjedd. Begynner å lure på om det er en jordingsfeil inni dashbordet, kan dette stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hawkie Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Sitter polene skikkelig`? Tok lang tid før jeg fant ut at fattern hadde pussa polene mine og at det var dårlig kontakt. Løste ulinga, starten, og tivoliet i dashbordet. Siter If it's unsafe to race it, style it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Vel jeg fikk bytta starteren og var ute med en formue, men etter 3 uker så er det samme feil igjen! Har sjekka polene ja, men kan alltids gå over de igjen, får nå er jeg skikkelig lei av denne bilen! Er det andre logiske ting det kan være ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Nå har jeg sjekka polene og finner ingenting galt med de, den har ikke starta på snart 6timer nå, så lenge har det aldri tatt før! Jeg vet at batteriet er litt for fysisk stort, men kan det være det som er gåent? Er ikke mer enn 1år gammelt, men hvis det har vært strømproblemer er det mulig at jeg har ødelagt batteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 Ser at selv om bilen ikke starter, så er det et meget svakt lys i alarm lampen, kan det være en kortslutning i defa'n som gjør at startsperre eller lignende slår inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amx Skrevet Mars 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2008 Feilen du beskriver i første post er mest sannsynlig en feil (ukontakt) i tenningsbryter, den elektriske delen i tenninslås. Prøv å rikle litt med nøkkel når du har vridd om til "start", kommer strømmen tilbake da så har du funnet feilen. ;) Siter Steinar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mars 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2008 Det skal jeg prøve, har rikklet med den, men vet ikke om det nødvendigvis var i start 'modus' hvis det har noe å si? Det virker som det kommer i brå kuldeperioder og ved mye regn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Ok, nå har den stått i snart et døgn, og jeg trenger hjelp. Har et par forslag selv, men vet ikke om de er har noe med saken og gjøre. 1.at jording til motor er dårlig? Får ikke målt den før jeg får start på bilen, men kan dette være grunnen? 2.At kabelen fra startsperren i defa alarman ødelegger for starteren og kortslutter denne? 3.Er det noen verksteder i landet som er virkelig virkelig gode på toyota problemer som jeg kan ringe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg