vw tveiten Skrevet Oktober 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2007 skal senke bilen min til våren, lurte på om noen har noen annbefalinger på hvor mye jeg bør senke, har 17" a8 felger, kan ikke ha 18, blir for stort med de veiene jeg skal kjøre på, lurte på 40 eller 45 mm, noen med bilder??? Siter <3 vw golf higline 1,6 2000 mod <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw tveiten Skrevet November 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2007 ingen forslag??? Siter <3 vw golf higline 1,6 2000 mod <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Hvorfor er 18" for mye da, kjører selv med 18" på golfen til dama, går helt fint, akkurat passe, eg kunne tenkt meg enda større, og har garantert like jævlige veier som deg eller verre, når det gjelder senkesett så anbefaller eg iallefall ikkje fjører på original dempere, noe tristere understell har aldri hatt på en bil, men anbefaller bilstein pss9 kit, steike hvor god bilen ble da, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw tveiten Skrevet November 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 tja, er kanskje ikke så alt for galt med 18" men fikk med disse 17" til bilen da, pris er det på dette settet da? justerbart det eller dempere og fjærer? Siter <3 vw golf higline 1,6 2000 mod <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet November 27, 2007 Rapporter Share Skrevet November 27, 2007 Bilstein sitt pss9 kit er meget dyrt da, koster 18900 eller noe slikt,er selvfølgelig full justerbart, men man får det man betaler for, ellers så har KW senkesett som funker bra.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw tveiten Skrevet November 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2007 å damn, litt drøy dyrt etter mitt behov, er jo bare en 1,6 liter, ikk akkurat noe racer maskin, så har ikke det behovet, får se hva det blir til:) Siter <3 vw golf higline 1,6 2000 mod <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nax Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Skal selv kjøpe senkesett om ikke så alt for lenge. Blir å kjøpe via ebay, da jeg får dette billig. Ikke justerbart, noe som jeg ikke trenger siden jeg skal selge bilen til sommeren, da snøen ikke blir mitt problem lenger. Skal gå for 50/40mm eller 60/50mm på 18" felger. Siter VW Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet November 29, 2007 Rapporter Share Skrevet November 29, 2007 Hmm å si at man ikkje trenger justerbart er feil, disse bilene har dårlige dempere originalt, og trenger absolutt skikkelig, irriterte meg lenge disse eibach fjørene eg satt på først. bunning og klunking fra bumpstops. greit når man kjører på motorvei da, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Det går da fint an å bytte demperne også uten å kjøpe justerbart. Får fine kit med fjærer og ikke-justerbare dempere for en billig penge. KW for eksempel fra senk.no: http://senk.no/4daction/WA_Katalog/?Klasse=03&ASP=159861&Type=VW&Model=Golf%20IV&Year=1998 Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nax Skrevet November 30, 2007 Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Hmm å si at man ikkje trenger justerbart er feil, disse bilene har dårlige dempere originalt, og trenger absolutt skikkelig, irriterte meg lenge disse eibach fjørene eg satt på først. bunning og klunking fra bumpstops. greit når man kjører på motorvei da, Tror du misforstår meg litt her. Jeg snakker om å kjøpe senkefjærer + dempere. Altså et senkesett uten jurtering. Det du snakker om er kun fjærene, og det heter "senkefjærer" Siter VW Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Eg misforstår deg ikkje nei, men problemet med senking er at fjørvandringen blir kortet inn, derfor kan det vera ubehageligt med bumpstops. fullverdige senkesett har mye lengre vandring, derfor eg anbefaller skikkeligt med engang, om man bor i oslo så er det ikkje så farligt, men her på vestlandet så er det meget viktigt iallefall,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnuRRe Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Man har da vel ikke lengre fjærvandring med et justerbart senkesett, enn et senkesett med fjærer+ujusterbare dempere? Eller er det jeg som roter? Da vil vel bilen bli høyere, evt jævlig mye stivere om man senker like mye...? Hmm.. Siter 1998 VW Golf IV 1,8 Highline Solgt 1989 VW Passat GL Sedan 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rassa Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Tror du misforstår meg litt her. Jeg snakker om å kjøpe senkefjærer + dempere. Altså et senkesett uten jurtering. Det du snakker om er kun fjærene, og det heter "senkefjærer" Det var da et komplett senkesett fra KW som var på den linken der.... Siter 06 Golf V GT TSI [x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline [x]97 Vw Vento 1,6 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNoffer Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Pss9 trenger ikke nødvendigvis å bli så dyrt som 18900 om man bestiller fra usa. 1500 dollar med ny sway bar.(så tilkommer det vel frakt osv, men billigere okke som) http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=2_6_17_45_180_5094&info=Bilstein_GM5-8065-H1.NS28_PSS9_Coilover_Kit_with_NEUSPEED_Rear_Sway_Bar&products_id=2360 Siter Bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg