Gå til innhold

bakluke i aluminium

Ranger emnet

thelebrity

Anbefalte innlegg

Når var det Volvo begynte å lage baklukene til 240-stasjonsvognene i aluminium? Jeg skulle gjerne ha skiftet bakluka på min arbeidshest fra 1988, og lurer på hvor nye bakluker som lar seg montere på en 1988-modell (hvor gamle også, for den del, selv om rusthullene tyder på at aluminiumen kom etter 1988...

Er det forresten noen som vet om noen som har ei gråmetallic bakluke til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så var den noen få 93 modeller som ble levert med alu-luke. Veldig sjeldent.

Får kjøpt ny luke på Veng. Jeg gjorde det til min gamle 245. Holdt ikke så lenge da. Men det var pga dårlig lakkeringsjobb. og at jeg klarte å lage noen dype riper i den.

Den ble vel bytta i 2004 og nå er den helt jævlig.

Tror det lureste er å dra på skroten og få tak i en luke som er så og si rustfri og få den lakkert ordentlig og fylt på noe guffe inni så den ikke ruster. Borre opp noen dreneringshull på undersida er vel heller ikke så dumt.

Har nye typen luka på bilen min og den ruster den og. Alu-luke hadde vært knallbra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, jeg ser at selve luka koster 1750 kroner hos Veng. Så kommer jo lakkering, og jobben med å sette på lykter og lås og alt annet fra den gamle luka. Det blir litt voldsomt i forhold til å plukke ei luke hos en hugger.

Takk for svaret, uansett, og ikke minst for opplysningen om alu-luka (er Veng-luka i aluminium?). Det er jo tydeligvis nokså fåfengt å bruke særlig med krefter på å lete etter den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider