slitenvolvo Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Trodde man originalt brukte 242 fordi de var de billigste og kjipeste modellene. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blikseth Skrevet Oktober 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Betegnelsen "240" sier ingen ting om antall dører... jo.. gjør vell det.. aldri hørt om en volvo 240 med no annet en 4 dører.. to dørs bli kalt 242 det Siter Team Laban Klubbmester NMK Gjøvik Audi 100 2.5 TDI Volvo 240 b230E bilcross bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 hørte også før i tiden når de var nye at folk ville heller ha 244 eller 245 pga 242 var veldig upraktisk osv. men si va dere vil men synnes uansett 242 er den ultimate i 200serien Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 jo.. gjør vell det.. aldri hørt om en volvo 240 med no annet en 4 dører.. to dørs bli kalt 242 det Hva du måtte ha hørt om får så være, men, for å si det direkte, dette er faktisk feil. Stasjonsvogner ("femdørs") heter også 240 - og de siste årsmodellene av "242" het faktisk også 240, selv om de riktig nok er nokså sjeldne, slik som flere av de andre senere årgangene av todørs også er. Angående at folk heller ville ha 244 og 245 fremfor 242 på grunn av hva som var praktisk: Det er nok en rimelig grunn til at todørsutgaven etter hvert tapte seg på salgsstatistikken. At todørsversjoner i denne størrelsesklassen ble borte rundt den tiden, gjelder for øvrig også for andre bilmerker. På den annen side er det litt interessant at 242 (og 142) var svært populære tidligere. Ryddig bruk av nummerbetegnelsene: 242, 244 og 245 står i første rekke for årsmodellene til og med 1982, men brukes vanligvis for å markere karosseritype også på senere årganger. 240 står i første rekke for årsmodellene fra og med 1983, men kan også brukes for eldre modeller hvis man ikke skal spesifisere karosseritypen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 hørte også før i tiden når de var nye at folk ville heller ha 244 eller 245 pga 242 var veldig upraktisk osv.men si va dere vil men synnes uansett 242 er den ultimate i 200serien det er jo nettopp grunnen til at de forsvant. solgte for dårlig. De fleste biler på 50 og 60 tallet var jo 2-dørs pga produksjonskostnader, men det endret seg etterhvert og den praktiske 4-dørs sedan overtok i markedet Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Hva du måtte ha hørt om får så være, men, for å si det direkte, dette er faktisk feil. Stasjonsvogner ("femdørs") heter også 240 - og de siste årsmodellene av "242" het faktisk også 240, selv om de riktig nok er nokså sjeldne, slik som flere av de andre senere årgangene av todørs også er. Angående at folk heller ville ha 244 og 245 fremfor 242 på grunn av hva som var praktisk: Det er nok en rimelig grunn til at todørsutgaven etter hvert tapte seg på salgsstatistikken. At todørsversjoner i denne størrelsesklassen ble borte rundt den tiden, gjelder for øvrig også for andre bilmerker. På den annen side er det litt interessant at 242 (og 142) var svært populære tidligere. Ryddig bruk av nummerbetegnelsene: 242, 244 og 245 står i første rekke for årsmodellene til og med 1982, men brukes vanligvis for å markere karosseritype også på senere årganger. 240 står i første rekke for årsmodellene fra og med 1983, men kan også brukes for eldre modeller hvis man ikke skal spesifisere karosseritypen. Grunnen til at 142 og 242 i starten var populære har naturligvis med pris å gjøre, som igjen avspeiler produksjonskostnadene. Senere kostet det tilnærmet det samme og lage en bil med 2 eller 4 dører, og folk valgte da naturligvis 4-dører, med unntak av gamlinger som fremdeles skulle spare noen tusenlapper når de skulle kjøpe bil. Dette er vi naturligvis glade for nå, da det er disse bilene som ennå lever. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 245 er den beste 240'en. makan til god plass og praktisk bil. 242 er jo helt grusomt med mindre du KUN kjører til og fra jobb med matpakken i passasjersetet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Ikke alle biler skal være praktiske:p Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Enig med Fjelling! Men om dere syns 242 er upraktisk burde dere jo ha prøvd noen av de små sporsbilene, i 924`en min var det såvidt plass til en bitteliten fjortis i baksetet.... Og forresten vekt er viktig! Har fjerna 50-60kg fra 360`en, og det merker jeg godt! Veier 960kg uten meg:) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Ja ting som: diger turbo, klumpete grenrør, diger westgate, diger intercooler, masse rør, masse bensin-opplegg, diger oljekjøler, digre såkalte "lettmetall-hjul" er bare å holde seg unna:) Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 har hørt att 242 n har litt bedere kjøre egenskaper ell noe når det gjelder rally . ikke vet jeg man har da hørt det Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Tror heller det er motsatt for 244 har bedre vektfordeling fordi om den veier noe mere. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.