Gmode Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 hei i går fikk jeg ikke start på bilen, er redd for at den gikk tom for diesel, fylte på men den starter ikke, hørte av noen at man må pumpe inn diesel i systemet for å få start, men klarer ikke å finne noe om dette i manualen elller haynes, noen som har noen forslag? er lys i instrumentene, motoren går et par runder veldig langsomt, så stopper den helt.. på forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniil Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Du må få pumpa ut all lufta. Hvis det er luft i systemet, får du ikke startet bilen. Håper ikke du har prøvd å starte bilen veldig mye etter at den gikk tom, for da blir det veldig vanskelig å få ut all luft. Det skal være en "håndpumpe" et eller annet sted (var i hvertfall dette på en peugot jeg hadde en gang i tida), hvis ikke, er det noen muttere som må løsnes på etc. Kjenner ikke så mye til hvordan det fungerer på Golf, men en ting som er sikkert: Lufta må vekk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gmode Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 hvor er diesel pumpa på golf da, noen som hadde vært så snill å legge opp et bilde?... hayes manuale jeg har dekker kun gamle bensin utgaver.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gmode Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ingen?.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniil Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Ring merkeverksted imorra, og hør med en mekaniker da vettu ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei. Jeg har gjort dette noen ganger med min 1,6TD. Hvis den ikke starter med "ny" diesel må det luftes. Dette gjør du med en 17" fast nøkkel, du åpner dyse nr 1. Altså du åpner den dysa som er lengst til høyre når du sitter inni bilen. Mens den ene sveiver på starten så stenger den andre dysa så det begynner å piple diesel ut av den! husk å ikke brenn startern. Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gmode Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 ok tusen takk. får prøve dette.. ringte møller, de mente at hvis det ikke fantes håndtak var det automatisk system.... sånn at det bare burde være å prøve å starte, har ikke funka så langt, men bare prøvd litt, for ikke å tømme batteriet helt, venter på en kar som skal hjelpe til i kveld.. men, er jo kjipt hvis de rådet meg til noe som bare fyller tanken med mer luft og gjør det enda værre.. tusen takk for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg