Gå til innhold

Tenningsproblemer på Kadett GSI

Ranger emnet


VectraB97

Anbefalte innlegg

For å få motoren til å gå måtte jeg vri fordeleren max mot klokka (normalt står den i midten) for å få bilen til å starte i det hele tatt. og ennu høres d ut som den må ha mer fortenning for å gå fint ( altså må vries mer mot klokka, men d et ikke murlig) Har sjekka registeret, men det er ok. hva kan feilen være? Fortenning vakuum er også sjekket og funker.. HJELP!

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
står fordeleren rett da?? når motoren står på topp peker rotoren mot merket i huset til fordeleren?

 

jada, men det virker som om kammen har hoppet over ett hakk på registeret, men dette er sjekket flere ganger, og registre er rett..

 

før stod fordeleren midt imellom max og min på justeringen.

nå må jeg vri fordeleren max med klokken når jeg står på førersiden av bilen. og først da starter bilen. og ennu høres det ut som at den må vries mer for å få bilen til å gå normalt, men det er ikke mer å vri på. så å si alt utenom det som faktisk er feil er sjekket. lurer på om det bare er fordeleren som er gåen..

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke det at du har byttet om pluggledningene ? hvis du har satt dem sånn at 1 er på plassen til 2, 3 er på plassen til 1, 4 er på plassen til 3, og 2 er på plassen til 4, da vil du kanskje klare å få start ved å vri på max. fortenning, siden det da på en måte blir masse ettertenning på de rette ledningene...

 

dette tror jeg er feilen... men jeg venter spent på hva du finner ut...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke det at du har byttet om pluggledningene ? hvis du har satt dem sånn at 1 er på plassen til 2, 3 er på plassen til 1, 4 er på plassen til 3, og 2 er på plassen til 4, da vil du kanskje klare å få start ved å vri på max. fortenning, siden det da på en måte blir masse ettertenning på de rette ledningene...

 

dette tror jeg er feilen... men jeg venter spent på hva du finner ut...

 

akkurat ja.. hva er tenningsrekkefølgen da?

97 Vectra B

86 Kadett GSI

79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8

Burn Rubber, Not Your Soul ;)

Bilgalleriet Mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2

 

du må sette motoren på tenningsmerket, og vri fordeleren i midtstilling... den ledningen rotoren peker mot, skal være nummer 1... prøv å se etter merket som er på kammen, da det er to muligheter på veivmerket... hvis det ikke er dette, og det ikke er feil på registeret, må du begynne å teste de forskjellige komponentene i tenningsanlegget...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår