matros72 Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Halloys! Har en forsterker i bilen min som plutseli sluttet å funke.Har sjekket strømtilførsel fra batteri,å den er ok,jording ok,sikring på forsterker er ok.Men...styresstrømmen fra stereoen,skal den gi strømtilførsel eller jording? Når jeg målte den ledningen som går fra stereoen å til forsterkeren(styrestrømmen) med multimetre,så viste den ikke strømtilførsel i d hele tatt,mens stereoen sto på.Noen som har peiling på dette?? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 styrestrømmen skal ha +12v Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Prøv med en ledning direkte fra + batteri (eller annene 12 v kilde) til remote (styrestrømm) på forsterkeren. Starter den da, så er det nokk remotutgangen på spilleren som er gåen. Det meste tyder på det fra før av. Hvis du målte 0 strømmtilførsel. Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 takker for svar,skal prøve d ut nå.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Da har jeg prøvd å koble strøm direkte på remote på forsterkeren,å da ble d liv i den igjen.så d er vel remote utgangen på stereon som har gått heden da.Men så et nytt broblem.Det er et set 6x9 og en 10 tommers sub koblet til forsterkere,men den subben gir ikke mere bass fra seg en va 6x9erne gjør.Dette kan da ikke være normalt?Er den koblet feil?Skal den brokobles?å eventuelt hvordan gjør jeg d? Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 er de kobla til samme kanal? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meling- Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 trengs vell to par signal kabler vist du har det på samme forsterkeren ? Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 ja d er 2 par signalkabler tilkoblet forsterkeren.Nei 6x9 erne er på en kanal og subben på en annen.Har nettopp kjøpt bilen med dette anlegget i,så jeg skjønner ingen ting av dette.D er egen sub kontroll på stereoen på menyen der det er bass,diskant,fader og ballanse kontroll,men justerer jeg på denne,blir d ingen forskjell på verken sub eller bass forøvrig.Ingen som har et koblingsskjema å legge ut om vordan dette egentlig skal kobles??Virker på meg som det er fullstedig feil alt.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 det er veldig viktig at signalkablene til bassen er kobla på rear på spillern og forsterkeren. og at du har delt forsterkeren slik at bassen ikke spiller diskant. 6x9erne mine spiller nesten ikke bass, det tar 12" seg av og da stresser man ikke 6x9 så mye heller inbiller jeg meg. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 tror dette er riktig, er sånn jeg har kobla vertfall, noen av ekspertene får skrike hvis jeg driver med vranglære Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 takk for tegning,skal rive ut spilleren i morgen å sjekke opp dette :) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Har nå gått over koblingene på stereoanlegget,å der var d mye bromm ja.Nå er d fin å bra lyd,og alt funker,men den subben som jeg har tror jeg nok er noe jalla dritt,ellers så er den sprengt.Står bare å braker!.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 fint at du fikk fiksa det da, men hvor stor er forsterkeren din, tenker på watt rms?? hvis den ikke er på mer enn 100-150w kan jo punch p2 være et godt tips. jeg er hverfall veldig fornøyd. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg