raggar-racing Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Hei Lurer på hva de forskjelige kornstørelsene til sandblåsing brukes til? Er det 0,2-1mm og 0,1-0,7mm som er det vanligste? Og hva brukes aluminiumselikat til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Ingen som vet eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2007 Jeg vet ikke helt med sanden, men skal du sandblåse rust på bil etc er det alusilikat som gjelder. Som en oppegående person (på 'tema Olrud) fortalte meg blir sanden knust til pulver mye raskere enn silikatet. Dessuten er sanden "rund" i kantene, så den biter ikke så godt heller. Sand er nok fin til lettere lakkfjerning og tremøbler. Personlig synes jeg alusilikaten er altfor dyr på Kjøkkentema. For ti år siden ga jeg 50kr for 25kg sand på Ragnar Larsen i Brumunddal. Samme sommern kjøpte jeg alusilikat (den var i hvertfall mørk grå/svart) for 50kr/25kg hos Hippe i Moelv. Har brukt 'tema sin alusilikat mye med punktsandblåser og litt med vanlig sandblåser med slange rett i sekken, og den biter veldig godt. Men ved neste innkjøp skal jeg ringe litt rundt for å se om jeg finner rimeligere. Blir jo mye penger skal en blåse rent en hel bil. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg