Gå til innhold

Biltema

Ranger emnet


markus1

Anbefalte innlegg

Tyve sekunder er jo direkte kundeuvennlig spør du meg. Da rekker du knapt å sprute deg ferdig før det må av igjen.

 

Jeg husker ikke om de fikk best i test av de billige produktene, men har da sett et blad som polerte taket på en rød bil med 6-8 produkter. Mener å huske at Kjøkkentema scorte ganske bra. :confused:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er klarlakk på felgene tåler de en del, det er når det feks er alu uten klarlakk de syrebasserte starter å gjøre ugang, holder meg til P21s wheels gel selv da den er uten noe type syre (så vidt meg bekjent) og er trygg på alle typer felger. Kjøper 5 liters kanner derfra, og de koster 600,- deler du dette opp i hva 1 flaske koster på feks esso/shell (P21s blir da 1 liter 120 kr el 500ml 60 kr) er det ikke så ille.. Meguiars sin hot rims all wheel cleaner koster 158 for 710 ml, så de er ikke billige (men den er bra) men da er det mye mere lønnsomt å kjøpe litt mer kvanta fra feks P21s, felgrens blir jo ofte benyttet hver gang du vasker, og da holder 1 flaske ofte ikke mer en 2-3 vask, biltema sin koster vel 39,90 for 1 liter, billig det, men har ikke testet den selv så vet ikke hvor bra/skadelig/trygg den er, men den er nå i allefall biologisk nedbrytbar, men info som: "skal ikke på følsomme lakker" skremmer meg unna, hva menes med det????? Da setter jeg det bare pent tilbake i hylla igjen og tusler vidre..

 

Å lage en felgrens som fjerner alt er ikke noe problem, det er bare å tilsette masse sterke saker så løser det opp alt, men det kan skade felgen i lengden, samt gjøre ubehandlet alu stygt..Samt at det fjerner alt du har lagt på av polish ol på felgen (om du gjør det) Så hemligheten er vel å lagen en sterk felgrens som er trygg på alle felger, og da er det ikke bare å slenge noe oppi ei flaske å la det briste eller bære..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyve sekunder er jo direkte kundeuvennlig spør du meg. Da rekker du knapt å sprute deg ferdig før det må av igjen.

 

Jeg husker ikke om de fikk best i test av de billige produktene, men har da sett et blad som polerte taket på en rød bil med 6-8 produkter. Mener å huske at Kjøkkentema scorte ganske bra. :confused:

 

Uhm, hvem har sagt at du "MÅ" sprute på alle 4 felgene før du går til verks? Syre-basert felgrens fungerer aldes raskt så det er ikke ment at du skal gå rundt bilen å sprute på hver felg for så å vaske en felg i 2min eller hvor lang tid det måtte ta. Da "brenner" du smussen inn i felgen.

 

alkanisk felgrens kan fin virke opp mot 5min uten problemer da den "løfter" ut smussen.

 

Så jeg ville ikke ha vært så skeptisk med tanke på "tiden" :) Men jeg er ikke noe spessielt fan av syre-basert felgrens da du bør passe litt på slik at det ikke tar beskyttelse laget på felgen, joa som truhaa sier om du har klarlakk på felgen så mener jeg man bør alikevel være litt "oppmerksom". Går ut i fra at alle er enige om hvor lite farlig syrlige vaskemidler er så vil det altid ha en ødeleggende virkning ;)

 

Det positive er jo at det fungerte temmelig raskt, så har man dårlig tid og ikke vil "kose" seg så er det jo en grei ting...

 

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår