LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Hei! Jeg driver å fikler litt med volvoene nå for å gjøre de klare til vinterkjøring. Har en b23 a jeg tenkte jeg skulle sette i k kam og weber gasser på, bare for å få litt mer trøkk en orginalt. Så da har jeg et par spørsmål. K kammen finnes i alle b230k? Jeg hadde planer om å bruke en weber 36/36(samme som sitter på sierra 2,3 v6?) veit den sitter på granada, trur jeg har fått tak i et par stykk nå. Må jeg dyse om disse for å brukes på en b23a med 398 topp og k kam? Noen som veit om utvekslinga i bakaksel på en automat er lavere? Også lurte jeg på om noen veit om rimelige dempere som er mye stivere enn orginalt. + fjører. Og hvordan tror dere dette vil bli effektmessig? Mange spørsmål på en gang men:) Mvh Ole Martin Bakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 K-kam er vel levert i b23e hvertfall.. Ville portet toppen hvis jeg skulle brukt den eller gått for en 405/531.. Ca. 10:1 i komp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 b23e ble levert med k og h kam. b230e har a-kam. Du vil ikke ta kam fra en b230k, da den har t-kammen, som er omtrent det sløveste du kan putte i motoren din. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 kammene er merket i bakkant med en bokstav som er slått inn i godset.. K,D,H,VX og VX3 er vel de org. kammene som er aktuelle for småtrim.. Weber 36/36 holder til ca.150 hk. men ang. bestyckning så må gudene vite hva Ford bruker.. Uansett må Weberen justeres etter ditt oppsett hvis du skal få det beste ut av motoren din.. Litt kvassere kam og porting+ grenrør/2,5" anlegg så er du vel på grensa for hva en 36/36 på en 2,3l. klarer og det vil bli der effekten stanser opp.. Hvertfall med en 405/531 topp! Hadde heller satt på 2x40 evt. 2x45mm Men som sagt K-kam finner du i B23e sammen med H og D-kam :) Kollevold,pedersen og KG bla. har vel fjærer/dempere for gate og rallybruk osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 takker for svar:) åssen kam er det som sitter i b21e da?:) detta er bare en herjebil på jordet, ekke ute etter mer en ca 140-150 hk uansett jeg, så for å bare ha en billig bil er det derfor jeg går for en dobbel 38:) jeg har en volvo med en dobbel 40 weber, som er justert perfekt. Med topp og kam som passer helt topp..og da fliser den mange biler med to doble faktisk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 b21e har også h el d kam Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 takker for svar:) åssen kam er det som sitter i b21e da?:) detta er bare en herjebil på jordet, ekke ute etter mer en ca 140-150 hk uansett jeg, så for å bare ha en billig bil er det derfor jeg går for en dobbel 38:) jeg har en volvo med en dobbel 40 weber, som er justert perfekt. Med topp og kam som passer helt topp..og da fliser den mange biler med to doble faktisk:) funker den volvo'n din ja ole, hadde folk tenkt mer på justeringene sine dem som har 2 doble kunne det blitt andre boller.. men som sakt, skaffer jeg en motor snart så har jeg mest sannsynlig en 36/36 du kan få for en billig penge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg