Gå til innhold

Hjelp til bilkjøp

Ranger emnet


naijs

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe meg ny bil som 18-åring nå. Har sett en del på en 316 2001 mod. Har gått 140000. Men motoren på den er litt spesiell, de fleste 316'ene har 105hk motor. Men denne har 118 og 1,9 liters motor. Lurte litt på hvor mye eg skulle gi for bilen. Bilen har sportseter, sportsunderstell, lyspakke inni, xenonlys, alu til vinter og sommer+ en hel del ant utstyr. Åsså er han svart da seff...

 

Han som skal selge bilen var litt usikker på prisen, men snakte om en 110-120 tusen. Noen kommentarer på dette??

 

(Fint viss det er noen som har noen tips til lignende bil eller andre tips til en rådvill 18-åring!!)

:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

 

BMW har ikke lagd noen 316 e46 med 118 hester. Så her har du nok fått feil info. Tenker den har 115 hk, det er det effekten på 316 ble fom. september 2001. Og har den 115hk er det nok heller ikke en 2001modell, men en 2002modell, registert i 2001.

 

Er veldig vanskelig å si hva du bør gi for den uten å ha sett bilen, men det høres ut som om den har mye utstyr og om den da er generelt godt velholdt, høres 110-120 ut som en fin pris. Det du også kan gjøre er å oppsøke din BMW-forhandler, der har de oppdaterte listepriser liggende.

 

Du spør om tips til lignende biler, så da spør jeg: Hvor mye har du tenkt/kan du bruke?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg satset på en litt billigere bil siden du er så fersk bak rattet.

Du kommer nesten sikkert til å komme borti noe, eller noen kommer borti deg og da er det litt surt hvis du har en ganske dyr bil.

 

Bare et tips ;)

Bmw 1989 e30 316i

Bmw 1999 e46 323ci

Bmw 1998 e46 320i

Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 120 store er satt som tak og du ikke er ute etter å ha en sprek bil, så er 316 e46 ett godt valg spør du meg. Bare å finne en med mye utstyr og som er godt stelt med! Lykke til!

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg satset på en litt billigere bil siden du er så fersk bak rattet.

Du kommer nesten sikkert til å komme borti noe, eller noen kommer borti deg og da er det litt surt hvis du har en ganske dyr bil.

 

Bare et tips ;)

 

Du er inne på noe der. Mine første biler kostet henholdsvis 20 og 6 tusen. Begge var borti masse rart... Men er også noe med at man bryr seg mer når det er snakk om mere penger og er mer forsiktig, sant?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tenkt godt igjennom det.

Jeg har bare hatt lappen siden februar selv og allerede har noen tatt ene skjermen min, en liten kid har slått på bilen med en tomplaske og noen har lagd en fin ripe på koffertlokket.

Og da var jeg glad jeg kjøpte bilen jeg har nå til 27 lapper og ikke en jeg så på til 67 :)

Bmw 1989 e30 316i

Bmw 1999 e46 323ci

Bmw 1998 e46 320i

Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe der. Mine første biler kostet henholdsvis 20 og 6 tusen. Begge var borti masse rart... Men er også noe med at man bryr seg mer når det er snakk om mere penger og er mer forsiktig, sant?

 

Men du vet aldri hva småunger og idioter (unnskyld uttrykket) finner på!

Bmw 1989 e30 316i

Bmw 1999 e46 323ci

Bmw 1998 e46 320i

Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heismann: akkurat de hendelsene du beskriver der vil man alltid være utsatt for, samme om man er 18 eller 80 og om bilen koster 10 eller 100tusen :)

 

takk for svar!!

ja, har prøvekjørt bilen, er sinnsykt sprek for å bare ha 115 hk!!

 

BMW RWD hester er ikke som Slitne og triste Mazda hester. Hehe...

 

Er ikke såååå fryktelig sprek, men greie tall...

e36 318i (115hk): 11,3sek

e46 316 facelift (115hk): 10,9sek

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok alt det der. Men en annen faktor som ikke så mange tenker på som ungdomsbil er faktisk sikkerheten. Det er jo 18-åringer som nettopp har tatt lappen som er mest utsatt for ulykker. Derfor er det jo enda viktigere å ha en sikker bil som nybegynner!! (og da er 316 e46 en veldig god bil!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerhet er altforlite tenk på blandt unge sjeler ja. Det er langt nede på prio. lista for mange desverre. Lykke til med kjøp av slede! Ender du opp med en e46 316 kommer du til å bli så glad i kjøre bil, at du vil ha større motor. Bare vent å se :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår