raggar-racing Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hei Har fått tilbud om å kjöpe en 50 liters kompressor nå (vet ikke hvor mange l/min fritt den avgir men mener og huske at de var en 2 sylindra en så ligger vell på rundt en 230-260 l/min. Er denne stor nokk til og sandblåse med? (tenker ikke på punkt blåsing) Det den skal brukes til er fks. og blåse rent fks. kanaler, gulv, diverse understells deler osv. Er biltema blåseren noe og satse på? Den som suger rett i fra sekken. Og hva brukes de forskjellige korn störelsene til? Er det 0.1-0.7 som er det vanelige og bruke til karosseri? Og er det nödvendig med vannavskiller når du sandblåser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hei Har fått tilbud om å kjöpe en 50 liters kompressor nå (vet ikke hvor mange l/min fritt den avgir men mener og huske at de var en 2 sylindra en så ligger vell på rundt en 230-260 l/min. Er denne stor nokk til og sandblåse med? (tenker ikke på punkt blåsing) Det den skal brukes til er fks. og blåse rent fks. kanaler, gulv, diverse understells deler osv. Er biltema blåseren noe og satse på? Den som suger rett i fra sekken. Og hva brukes de forskjellige korn störelsene til? Er det 0.1-0.7 som er det vanelige og bruke til karosseri? Og er det nödvendig med vannavskiller når du sandblåser? for liten presse, den vil gå konstant og levere for lite luft. biltema sin blåser funker ok om den får konstat mating. vannavskiller må du ha ellers blir saden klebrig og tetter samt at det du blaser vil bli fuktig. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Ok, hmmm.... de var dumt Klarer den noen minutter med blåsing om gangen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 bygg ut med en ekstra 100/200l tank. Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ol'skool'opel Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Moe og Co i bergen har kompressor til rimelig peng(m. 100 liters tank)til 3500 og trykksandblåser til 1400. Tenkte på å kjøpe ein etter som min GEBE 50l 3HK rauk men det va visst ein filleting. Bestilt trykksandblåser frå di men ikkje testa an enno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Moe og Co i bergen har kompressor til rimelig peng(m. 100 liters tank)til 3500 og trykksandblåser til 1400. Tenkte på å kjøpe ein etter som min GEBE 50l 3HK rauk men det va visst ein filleting. Bestilt trykksandblåser frå di men ikkje testa an enno. har denne pressa med 50liters tank. kjempe kompressor men for liten til blåsing, det vil si det går om man vil ta pause hvert 3 minutt... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Oktober 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 Har kanskje fått tak i 2stk. 25 liters tanker så regner med at de går i orden nå! Blir kanskje litt tungt for den 2hk kompressorn min som er beregnet på 25liter å fylle opp 75 liter.... men satser på at det går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Oktober 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2007 230-260 l/min er lite, men det går. Jeg har 280 og syns det er for lite. Får dårlig trøkk. Må vel over 300. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ol'skool'opel Skrevet Oktober 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2007 Jo større jo bedre er det vel som gjelder:usa: , men den vanlige mannen i gata har hverken 3fas strøm eller stor nok kurs til å takle kva som helst, for ikkje å nevna peng då:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Jeg vil linke til denne tråden jeg har på offroad.no .. http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=84058 sålangt så bra denne kompressoren .. Se på finn.no ..jeg fant denne kompressoren der. kosta meg 3000,- 4 år gammel .. koster masse mer ny . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Har en 50 liters kompressor som leverer 270 l/min. fungerer kjempefint til sandblåsing av bremsecalipere, eksosmanifoiler etc.. Syns det er idiotisk med folk som anbefaler industristørrelser på kompressorer og ikke minst sveiseapparater! Trenger ikke det største og beste for å jobbe på en bil. Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juni 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2008 Har en 50 liters kompressor som leverer 270 l/min. fungerer kjempefint til sandblåsing av bremsecalipere, eksosmanifoiler etc.. Syns det er idiotisk med folk som anbefaler industristørrelser på kompressorer og ikke minst sveiseapparater! Trenger ikke det største og beste for å jobbe på en bil. Den kosta forresten bare 1500,- på bilextra ;) Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg