coolerguy Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Jeg bytta nettopp ut hjullagret på venstre side foran, men da hjullagerhuset og navet var svært slitte, måtte jeg bytte disse. Måtte også bytte opphengskuleleddet nederst på venstre side, men da jeg satte alt sammen igjen, oppfører bilen seg helt merkelig i styringen, med svinging i hytt og pine i rattet, og hver gang den treffer et kumlokk eller noe sånt, rykker hele styringen overalt... Hva er galt? Trenger jeg en kontroll av forstillinga? Noen som vet hvor jeg kunne fått dette gjort i Trondheim? Kostnad? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 du må nok ta en kontroll/justering ja kan fort bli litt "ullen" i styringa når du har demontert alt du har og satt det sammen igjen! ofte kan det merkes at den forandrer retning når du treffer store dumper o.l samt at den plutselig kan "trekke" helt uten videre til ene siden osv! dette pga at du har forandra spissing når du tok det fra hverandre Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Er det no slakk i resten av understellet da? endeledd/styrestag/tannstang osv? Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coolerguy Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Varnå ikke noe slakk i noe som helst før jeg begynte på jobben, så er nok bare hjulstillinga som er feil... Ringer NAF imorra og ser hva vi får til... Hva burde en forstillingskontroll koste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Varnå ikke noe slakk i noe som helst før jeg begynte på jobben, så er nok bare hjulstillinga som er feil... Ringer NAF imorra og ser hva vi får til... Hva burde en forstillingskontroll koste? Varierer litt, men rundt 1000lappen må du beregne, ta deg en ringerunde;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coolerguy Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Sånn, gjort avtale med NAFsenteret for EUkontroll og forstillingskontroll samtidig... kom på 1010,-, ganske bra, såvidt jeg forstår... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coolerguy Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Svarte! Bilen ble ikke godkjent, virker som NAF her i trondheim er en smule inkompetente... 2erfeil for stor dødgang, er INGEN dødgang i rattet! 2erfeil for feil lambdaverdier, er jo for svarten ingen lambdasonde i bilen! 2erfeil for slakk i bærekule, denne er jo helt ny?? Forstillingskontroll ble ikke gjort, da han mente at forstillinga var for slitt til å justeres.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 har hørt mye rart om naf og eu kontrollene deres.. mange tulle feil og feil som ikke stemmer osv.. men bare dra tilbake og klag... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg