Brukroa-trimning Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hallo. Har søkt litt på emnet men har ikke fått de svarene jeg trenger. Jeg driv og gjør istand en Audi Coupè til jeg blir 18 og har lyst til å legge batteriet og bensinpumpa i bagasjerommet. Er det mulig å få det godkjent og hvilke evt regler gjelder? Kan også legge til at bensintanken ligger i bagasjen på den bilen her. Mvh Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Mener iallefall at visst man skal ha feks tanken i bagasjen må man a brannmur så ikke visst uhellet er ute så kommer ikke noe inn i kupe'n... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 det er mulig. takk for svar:) fler som kan legge til litt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 korfor i all verden vill du legge bensinpumpa i bagasjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 korfor i all verden vill du legge bensinpumpa i bagasjen? Hvorfor skal han ikke det ? Jeg har mange venner som har fuelcellen/catchtanken og pumpene i bagasjen, ganske normal det. Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Nei, det gjør alt oversiktlig og det har ikke vert pumpe på bilen før så da slipper jeg å lage noe serlig til festebrakett osv for å få festet den under. Lettvindt å legge opp ledninger er det også. Noen som har peiling på lover og regler når det gjelder dette?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 innen racing osv er i hvertfall kravene at fuel cellen skal står 30cm ifra bakerste vegg i bilen. og muligens i fra sidene i bilen i tilfelle påkjørselbakfra eller fra siden. hvordan det er med bensin pumpe vet jeg ikke men kan ikke være no større problem det enn å ha bensintanken der.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 tanken her ligger helt inntil seteryggen og å få plassert pumpa utenfor fare er ingen sak.. hvordan er det med batteri da? lovlig så lenge det er ordentlig festa, ordentlig strekte ledninger og god lukfting? hvordan er dette med batteri og bensin i samme rom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hvorfor skal han ikke det ? Jeg har mange venner som har fuelcellen/catchtanken og pumpene i bagasjen, ganske normal det. for at det virka som han ville plukke den orginale pumpa som ligge i tanken å legge den i bagasjen, grett nukk viss han skal bygge om heile tank-systemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 okey, da går det sikkert bra! fest batteriet skikkelig i en batterikasse,trek og fest ordentlige ledninger(sånn at det er skikkelig gjort) få til et lokk til batteriet(evt batterikasse med lokk)sånn at poler ikke er tilgjengelige ved evt bensin lekkasje. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Er jo mange som kjører med bensintank/pumpe og batteri i bagasjen på bilcross/rallycross. Der er dem jo rimelig strenge, så kan ikke si at du ikke skal få lov til dette.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 regner med at det skulle gå greit.. men bedre å gjør det ordentlig første gangen eller gjøre det 2 ganger;) Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 takk for mange gode svar:) men en ting jeg er litt skeptisk på selv er om jeg trenger brannvegg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Skal være helt tett fra der bensintank og alt står og frem til kupe. Kan ikke være slik som det er org i en volvo 244 f.eks.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Skjønner.. husker ikke hvordan det er på audien. men jeg veit at det er lagd hull til høyttalere i hatthylla.. kanskje det lager litt helvete da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg