Gå til innhold

A4 avant og plass...

Ranger emnet


Gulars

Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 Avant b6 og jeg må si at plassen er ganske begrenset. Faktisk hadde jeg bedre plass i min gamle bil, en Opel Astra st.v. 95-modell.

 

Jeg har hatt en barnevogn i bagasjerommet, men det var så vidt det gikk.

 

Jeg vil anbefale deg å dra ut til en (Audi-) forhandler og spørre om å få prøvekjøre en Avant b6. Så kjører du hjem og prøver å putte inni det du snakker om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en A4 Avant '04

Jeg må si meg enig i at det er litt begrenest med plass i bagasjerommet på denne. Vogna går, som LegoLego sier, såvidt i.

Baksetet synes jeg faktisk ikke er så galt. Har vært borti en del andre biler med mye dårligere plass der.

Vi har termin om 5 dager, og har kjøpt det meste av utstyr som vi trenger.

Valget på barnesete falt til slutt på Maxi Cosi med isofix base.

Det var ikke isofix-fester på denne bilen, så det har jeg ettermontert (ca 1200,- for begge sider).

Jeg syns ikke denne basen m/stol tar så mye plass, egentlig. Passasjersetet må selvfølgelig litt fram, men ikke så mye at det blir problematisk. Men det kommer jo selvfølgelig også ann på lengden på passasjeren.

En annen ting, er at jeg er litt usikker på hvordan posisjon bærebøylen til denne stolen skal stå i ved kjøring. For hvis denne skal stå låst framover mot seterygg, så utgjør dette ca 6-7 cm som setet må flyttes. Husker heller ikke helt hvordan den sto når jeg prøvde passasjersetet, men det kan jeg undersøke i løpet av dagen.

De forskjellige stolene tar vel forskjellig med plass, men det var ikke det som avgjorde valget av stol. det va mest at det var en testvinner, og at man slipper å styre med å tre setebeltet i alle retninger hver gang stolen skal ut og inn. Med base, låses den bare fast ved å sette det rett nedi, og løsnes med en knapp.

I tillegg kan man bruke bare setet, da ved bruk av setebelte, hvis man skal bruke det noen turer i en annen bil.

 

 

mvh

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Vi skal gå for Maxi Cosi med isofix-basse selv, men har enda ikke gått til innkjøp (termin er ikke før feb. neste år.)

Vogna vi har kjøpt, Quinny 3xl, som er ei lita vogn, tok overaskende mye plass, derfor jeg er litt i tvil om B6.

Kjører A6 avant (98mod) nå, og burde vel egentlig være snusfornuftig og beholde bilen da den er knakende god med masse utstyr og plassen er konge. Men har man lyst på bil, så tenker man mere med hjertet og ikke hodet.

 

Lykke til med fødselen, Glenn! Gi meg gjerne tilbake meldinger på hvor fornøyd dere er med Maxi Cosi setet, selv om vi uansett kommer til å kjøpe det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har sjekket dette med posisjon på bærebøylen nå. Den skal stå rett opp under kjøring. Dette gir jo da, som nevnt, litt bedre plass for passasjersetet.

Når det gjelder valg av bil, så kjenner jeg jeg til problemet :)

Valget vårt om ny bil var veldig enkelt, siden forrige bil var en Nissan Bluebird fra '86...

Men akkurat hvordan bil, var litt verre. Audi skulle det være uansett! Prismessig så blei det A4, siden vi ville ha en nyere bil. Skulle vi hatt A6, så måtte vi ha gått noen år tilbake for å tilfredstille budsjettet.

Vi er alvorlig fornøyd med den vi endte opp med, men det hadde selvfølgelig vært greit med mer plass.

Så det får bli A6 neste gang da :)

 

 

mvh

 

Glenn

- '12 Skoda Octavia Ele 4x4 1,6

- '81 Jeep CJ7 (Prosjekt)

- '05 Yamaha FZ6 (Til salgs)

- '02 Polaris Edge X 800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2002 A4 Avant og som dere sier, dette er ingen stor bil, men kjøper man inn utstyr etter bilen går det fint med barn og alt som hører med. Vi kjøpte TFK Joggster 3, genial vogn til A4, understell og bag går akkurat inn på langs ved siden av hverandre. Har et MaxiCosi sete (0-9 kg) og det skaper ikke problemer for passasjersete, det er vel først når et av de større bakovervendte setene skal inn senere at det kan bli trangt.

 

Er forøvrig spent på om nye A4 som er på vei får noe større bagasjerom, ser ikke så lovende ut når en ser på dimensjonene for sedanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår