Gå til innhold

har et prob

Ranger emnet

luigi

Anbefalte innlegg

skal bytte motor og girkasse i bilen min,

motoren er en b230at og girkassa er 5 trinns,

men, jeg har vire på girkassa mi nå, og 5 trinss kassa har jo ikke d, siden den har stådd på en bil med el speedo.

tenkte jeg skulle bruke hele driv verket fra donor bilen. altså bakaksling og mellom akslinger.

så lurte jeg på om d er vanskli og bygge om til el speedometer?

må jo legge opp nye ledniger og alt.

hvis d ikke går ann og bygge om til vaier på 5 trinns kassa da?

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedometeret sitter jo i bakakselen, så det har jo ikke så veldig mye med girkassa å gjøre..

Men hvis du har alt på en donorbil er det jo bare å skru det av å sette det på, på akkurat samme sted på den andre bilen! Burde ikke være kjempe-problem. :)

Ps: du burde forandre topicen, så tråden ikke blir sletta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det å bygge om til wire er sikkert ikke noe vanskelig, om du har begge kassene ( med og uten wire) så ser du jo om det lokket er over der wiren skal inn på den andre kassa, er det det så prøver du jo bare å ser om det er likt.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

el speedo er enkelt å montere,har du bakakslingen på plass,så er det bare å legge opp ledninger fram til det nye instrumenthuset,samt koble en ledning til jord og en til tenningstøm.

Rett meg om jeg tar feil her,ca 5 år siden jeg gjorde dette selv.:drunk:

Etter det jeg klarer å skjønne så var vell ikke dette aktuelt men er det eneste utvei så er det sikkert ikke så vanskelig siden han har en hel bil. :D

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 kassa tåler ikke turbo over vinteren for å si den sånn.. girkassa mi var strøken når jeg satt den inn.. Og etter 2mnd måtte jeg bytte til M45 kassa..

Men nå står det jo B230F motor og M47 kasse i min da..

Jeg har kjørt i to år med M46 og turbo, kassa takka ikke for seg før jeg var oppe i 1,5 bar og dro rundt på tørr asfalt men da var det 2.giret som sa stopp.

-86 245 -Prosjektbilen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedometeret sitter jo i bakakselen, så det har jo ikke så veldig mye med girkassa å gjøre..

Men hvis du har alt på en donorbil er det jo bare å skru det av å sette det på, på akkurat samme sted på den andre bilen! Burde ikke være kjempe-problem. :)

Ps: du burde forandre topicen, så tråden ikke blir sletta

spedo viren går fra girkassa på min bil.

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider