Gå til innhold

Barnevognvennlig Stereo;)

Ranger emnet


Nutrox84

Anbefalte innlegg

Her er endel bilder som viser hvordan annlegget ble bygget.

 

Først vil jeg takke min kompis Erlend Evensen

Og MDesign http://www.mcardesign.no

Så Fruen til slutt for tålmodigheten ;)

 

Her kommer bildene:

 

Forsterkeren (Focal 5 kanaler, 4*75w + 1*300w)

DSC00024.jpg

 

DSC00025.jpg

 

DSC00026.jpg

 

 

Element (Focal 10")

DSC00021.jpg

 

Så startet byggingen!

Var endel mer jobb enn jeg trodde!!

 

Ribba Bagasjerom med opplagte kabler. La kablene under listene i siden på bilen.

DSC00020.jpg

 

Vi starta med Rammen/kassa til Forsterkeren:

DSC00027.jpg

 

DSC00028.jpg

 

Der var den stortsett ferdig:

DSC00035.jpg

 

Så over til Subkassa! Var først meningen at jeg skulle ha lufting på kassa men etter testing fannt vi ut at det ble sinnsykt mye bedre lyd uten.

DSC00031.jpg

 

Brukte noe gummushaiz for å tette kassa. Husker ikke hva det het.

DSC00032.jpg

 

Der var den ferdig. Fremgang ;)

DSC00033.jpg

 

Så la vi Ramma til forsterkeren helt inntill den metallbjelken som ligger inntil seteryggen. Der skrudde vi den fast med selvborende karroseriskru.

Vi har også festa subkassa, denne satte vi fast nede i bunnen av hjulbrønnen med en 8mm tykk bolt. og noen digre skiver.

Så ble den skrudd GRUNDIG fast i ramma til forsterkern.

DSC00041.jpg

 

Da satt shitten fast! :D

DSC00037.jpg

 

Så stod Topp-plata for tur. Vi fannt ut at det ble enklest og dele plata i 2 deler før vi limte og stifta filtet fast.

DSC00042.jpg

 

Vi skar ut hullet til subben og stifta filtet fast på undersiden. Dette var på del 1. Så la vi plata på plass og skrudde den fast i subkassa og ramma til forsterkeren.

DSC00043.jpg

 

Etter vi hadde skrudd fast plata limte vi filtet fast i plate 1. Så la vi plate 2 på plass.. la filtet slik det ville ligge mot hullet til forsterkeren, skar ut hullet og stiftet fast. Så skrudde vi plata fast i ramma til forsterkeren og limte fast filtet.

DSCN0289.jpg

 

 

Resultatet får dere bedømme selv :)

Her er ShowOff bildene:

 

DSCN0296.jpg

DSCN0295.jpg

DSCN0294.jpg

DSCN0291.jpg

DSCN0290.jpg

DSC00049.jpg

DSC00050.jpg

 

Da hadde jeg ikke flere bilder. Til neste prosjekt starter :wink:

Skal legge inn noen bilder så snart jeg får vaska i bilen og fått tak i en ordentlig kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår