Gå til innhold

e36 320-325 m50

Ranger emnet


Boost Criminal

Anbefalte innlegg

mange som kan mye om bmw her, men her tror jeg jeg har en liten påskenøtt.

byttet motor fra m50b20 til m5b25 det som skjedde etter at jeg har byttet er at den starter ikke på nøkkelen men vis jeg jumper på startern så starter den. og det lyser i ladelampa men den lader fint. har brukt det gamle ledningsnett og ny hjerne, gamle dynamo og starter :smilbmw:

noen ider?

 

skriver som 6 åring men men.

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som kan mye om bmw her, men her tror jeg jeg har en liten påskenøtt.

byttet motor fra m50b20 til m5b25 det som skjedde etter at jeg har byttet er at den starter ikke på nøkkelen men vis jeg jumper på startern så starter den. og det lyser i ladelampa men den lader fint. har brukt det gamle ledningsnett og ny hjerne, gamle dynamo og starter :smilbmw:

noen ider?

 

skriver som 6 åring men men.

 

:worshipbm:

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsmodell på motorene hadde vært fint å vite..

 

det er en 92 mod. bil der jeg tok ut orginal motoren og satte inn 91 mod 525 motor, den hadde automat. jeg har fortsat manuell

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosch styresystem på begge?

 

Går ut i fra du måtte bytte bunnpanne også da, siden den nye motoren kommer fra en 5-serie?

 

Du har vel en stor kontakt "til overs" i rommet hvor ECU sitter.

Denne er til automatkassa, men trengs ikke kobles til for at det skal virke.

 

Startsperre er det heller ikke på noen av motorene, så er ikke derfor du plages.

 

Sjekk at alle releene ved sikringsboksen (3stk som står montert utenpå boksen) får spenning når du vrir om nøkkelen.

 

Jeg tar det også som en selvfølge at motorkontakten er koblet til bilens motstykke..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosch styresystem på begge?

 

Går ut i fra du måtte bytte bunnpanne også da, siden den nye motoren kommer fra en 5-serie?

 

Du har vel en stor kontakt "til overs" i rommet hvor ECU sitter.

Denne er til automatkassa, men trengs ikke kobles til for at det skal virke.

 

Startsperre er det heller ikke på noen av motorene, så er ikke derfor du plages.

 

Sjekk at alle releene ved sikringsboksen (3stk som står montert utenpå boksen) får spenning når du vrir om nøkkelen.

 

Jeg tar det også som en selvfølge at motorkontakten er koblet til bilens motstykke..

 

ja det stemmer det men jeg har ikke den store kontakten til overs for jeg brukte det gammle nettet uten automat. når jeg skrur på tenningen virker alt som det skal det er når jeg vrir den til start det ikke skjer no. men jeg har en defa som er koblet som jeg ikke bruker kan det være den?

Den som ingen ferarri har, Får lade Bmw med bar.

------------------------

92 Bmw E36 325

91 Kort Paejero 3000

00 Volvo V70 2,4T AVD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår