stgaup Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Hei, vet at dette kanskje er et dumt spørsmål, men men... Jeg har nemlig forsøkt å legge om til vinterdekk, men jeg får ikke løs felgene. Får fint løs boltene, men felgene sitter som om de skulle vært sveiset på. Har forsøkt å sparke i dekkene så hardt jeg bare kan men til ingen nytte. Felgene er av type lettmetall, kanskje dette er en del av problemet. Finnes det noen slags spesialverktøy man kan bruke, f.eks. en ters? Jeg tenkte at dersom jeg skrur boltene nesten helt ut, så kan jeg dytte på dem ved hjelp av en ters. Kanskje jeg bare skal levere bilen inn for å få byttet dekk, men det føles unektelig som et nederlag. Kanskje noen har noen triks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mercedes w201 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 bruk en ganske kraftig planke 2"-4 f.eks, legg denne imot dekket/felgen på innsiden. så slår du på den med en stor hammer/slegge. bruker å komme ganske lett da. prøv dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 slegge funker alltid. eller hillbilly metoden: skru skruene litt ut (slik at det er litt slækk) og kjør som faen i en sving. ellers kan du gjøre som jeg sjøl liker og gjøre (men jeg har bling bling HARDT stål felger da) stikk ett rør inn imellom eikene eller hulla i felgen og brekk til. om felgene ikke er lakert kan det også funke og varme de opp i mitten. eller så kan du ta deg god tid og spraye på wd-40 regelmessig i to tre dager :D Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 jepp, flere gode forslag . jeg gjorde som w201 sier her på en bmw en gang. går det ikke får du bare ta en større slegge Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stgaup Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Takk for rådene. Får prøve med slegge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hawkie Skrevet Oktober 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 En liten runding med ikke altfor løse muttere funka bra på en ford jeg hadde. Du veit hva de sier, funker det ikke er ikke slegga stor nok. Siter If it's unsafe to race it, style it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Takk for rådene. Får prøve med slegge. Bare ikke treff felgen med slegga....alufelger kan få noen helt-for-jævlige sprekker som du ikke kan se av harde slag,som da finner ut at de f. eks. skal dele felgen når du marsjer avgårde i 120+ på motorveien... Stål,no problem. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 gummislegge er det dem bruker på verksted :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 gummislegge er det dem bruker på verksted :) Jeg vet...hadde en kompis som brukte vanlig slegge. Felgen hans traff ei real dump og mer eller mindre eksploderte litt lenger utpå året. Var bare et lite merke på felgen,men når den sprakk kom nesten alle sprekkene fra området med merket... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 er ike noe rart i det i det hele tatt da alu ikke er noe glad i harde slag konsentrert på et punkt... sprekker lett uten oppvarming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 hvorfor ikke bruke huet!? legge seg under og sparke felgen ut!?.. rått å se hvor lite kunnskap folk EGENTLIG har om bil her altså:) Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titti Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hadde alle visst alt hadde vi ikke trengt dette forumet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 Når du først får av felgene leter du frem stålbørsten og pusser bort all den dritten som garantert sitter på anleggsflaten på navet ditt.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frangran Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Bare løsne boltene litt og kjør to meter fram og bråstopp. Vips er de løse...:cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Bare løsne boltene litt og kjør to meter fram og bråstopp.Vips er de løse...:cheers: Ikke bestandig. Brukte to kvelder med spinning, bråbremsing og brekksladder jeg.Slegge var nytteløst, resulterte bare i skjeve felger Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg