tenacius Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Har nå heist i nye motoren og har møtt på litt problemer. Vi får begynne med denne her: Hva er den el. kontakten? Tror ikke jeg har den på ledningsnettet mitt. Hvor skal denne slangen som jeg holder her kobles? Og siste spm. Sliter endel med IC. Har kjøpt de festene som står i guiden. Men jeg får det ikke til å stemme. IC er jo både for bred og lav til at dette skal gå? Den ene stussen der vil jo gå rett i batteriplata. Den kommer også for lavt iforhold til festene. De festene som står i guiden, er jo til å ha både IC og radiator på. Hvordan løses dette når Radiator er en hel del smalere? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Hjallo.. Den kontakten du mangler trenger du vel ikke..?' Angående den slangen er det sikkert bare å plugge.. tipper den er til noe fra 940.. Den IC'en der er fra 940, og den i guiden er den som er org. til 240.. Derfor passer ikke festene osv.. For å få den til å passe må du plassere batteriet i bagasjerommet og kutte vekk batteriplata i motorrommet.. M.a.o. skaff deg en 240 IC eller kjøp en alu cooler som passer uten de alt for store modsa når du først skal ha en annen cooler... Mvh T-G Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Årh, dette var ikke med i verken planen om oppstart til helga eller budsjettet. :( Så det er helt umulig å få denne Ic'en til å passe? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo-Erik Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 En 740/240 intc, koster vel omlag 500 kr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Er det sånn at den fra 940 og passer hvis den har uttakene oppe? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carpo Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Er det sånn at den fra 940 og passer hvis den har uttakene oppe? Ja den IC fra 940 som har uttakk oppe passer :) Den store IC som du har satt på 940 som hadde AC. Siter Carpo Volvo 240 classic 1992 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Hva den el kontakten var fikk du vel ikke helt svar på!? Jeg mener å huske at det er en temp sensor som sitter på innsuget til turbo med en slange bort til veivhusventilasjon. ikke nødvendig å ha, Bare til å fjerne. De to andre slangene går til en ERG ventil. Dette har kun med miljø og gjøre. Den skal sørge for at uforbrent bensindamp inne i motoren etter at du har stoppet, ikke går ut i det fri men blir retunert til kansiteren. Den er den svarte boksen foran ved radiatoren. Alt kan du bare hive i :flushit: Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 En 740/240 intc, koster vel omlag 500 kr? Tell me where to find! Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Med det samme jeg har denne oppe, det er enn nippel på trykklokka og en rett over på turboen. Tenker at disse skal ha vær sin slange? Men hvor skal disse kobles? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Med det samme jeg har denne oppe, det er enn nippel på trykklokka og en rett over på turboen. Tenker at disse skal ha vær sin slange? Men hvor skal disse kobles? Skal gå en slange fra trykklokka/wg og inn på nippelen på kompressorhuset på turboen :) med andre ord. 1 slange mellom de 2 nipplene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Nytt spørsmål. Hadde tenkt å bytte ut denne slangen: Hva gjør jeg med den slangen fra veivhusventilasjonen(?)som skal kobles på her. Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Kjøre den i en flaske/catchtank, bare ha slangen slik at dampen kommer ut under bilen. eller fikse en nippel på det nye røret.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenacius Skrevet Oktober 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2007 http://www.fk.no/trade/productview/396905 Vil denne funke bra på motoren? Siter Opel Kadett D GTE-R 16v Mazda MX5 1.6 Turbo x - Volvo 240TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg