Jason940 Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Har en 360 med 200k blokk standard topp. R-sport gasser fra 240. Turbo fra eldre cosworth. og intercooler. Problemet mitt er at når jeg har fullt gasspådrag som funker alt fint i ca 8-10 sekunder, så dør bare motoren ut samtidig som det puttrer godt i potta. slipper jeg da gassen i noen sek. så kommer den seg igjen men dør ut straks etterpå. Ved vanlig kjøring så virker alt fint. Har sjekket bensinpumpa da dette tydet på bensinproblemer. Men pumpa er helt fin og skal kunne levere nok, da den er fra 240 turbo. Bensinfilter er også byttet ut. Sitter det ikke også et filter i bensintanken?? på innløpet? kan dette være problemet. Noen som har vært borti problemet før. Alle svar og forslag mottas med takk:thumb Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Er du helt sikker på at det ikke er lekkasje i slangen mellom bensinpumpa og innsuget. Høres ut som turbotrykket trykker ut bensinen av flottørkammeret. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Er du helt sikker på at det ikke er lekkasje i slangen mellom bensinpumpa og innsuget. Høres ut som turbotrykket trykker ut bensinen av flottørkammeret. Hmm... du sier noe der. har ikke sjekket det så nøye. har ikke vært så mye borti gassere før. Skal sjekke det i kveld.:thanks Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hmm... du sier noe der. har ikke sjekket det så nøye. har ikke vært så mye borti gassere før. Skal sjekke det i kveld.:thanks Ja det er en litt spesiell bensinpumpe når det er gasser-turbo. Det skal være 3 slanger inn på pumpa: 1. bensin fra tanken. 2. bensin til forgasser. 3. (luft)trykk fra innsuget ned på pumpehuset på pumpa. Det er denne slangen det høres ut som har falt av eller lekker. Da får du de symptomene der. Kan også være en intern feil på pumpa. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hadde samme problem på 740tic. Sørg for at innsuginslufta ikke er for varm. trykk kjører du på? Jeg kjørte på 1,4BAR... Ved mye motstand fikk jeg samme prob som deg. Sjekk også tenning osv. Jeg justerte tenningen noe, da ble den bedre. Mål bensintrykket;) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg