BMW-babe Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Har et lite problem med bilen min (BMW 316i) ..har 2 12" subber i bagasjerommet, men det rister i skiltet, og spesielt i hattehylla, og det ødelegger hele musikkopplevelsen, for å si det sånn.. Hva skal jeg gjøre? kan jeg bruke matter til lyddemping, og hvor skal de monteres i så fall? Håper noen kan hjelpe meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Det første du bør gjøre er å slippe lyden inn i bilen... Har du skipose? Hvis ikke har du et problem. Ikke lett med sub i bagasjerom i f.eks. BMW. Skiltet kan du enkelt dempe med noe mykt bak skiltplaten. Dempematter funker bra. Du må bare finne ut hva som skrangler og så gjøre noe med det :) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 kan jeg bruke matter til lyddemping, og hvor skal de monteres i så fall? Ja det kan du. På delen(e) som rister er i allefall en god start ;) Deksler osv kan limes eller festes på andre måter, for å dermed ikke vibrere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-babe Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Takk for svar :) Har ikke skipose bak, så det funker dårlig. Problemet ligger hovedsaklig i hattehylla, den bråker noe grusomt. Har prøvd å løse problemet med å putte ting mellom den og bakruta, men det funker jo ikke i lengden:) Kommer sikkert til å skaffe meg noen matter til lyddemping, men hvor skal jeg plassere dem`? på gulvet i bagasjerommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rtbuggie Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 hvilken 3 serie har du? (e34 f.eks) for i disse er det vel nesten sånn at bagasjerommet er skilt fra resten av bilen med plåt. en jeg kjenner har bygd en bånnpoasskasse med portinga opp igjen hattehylla, da blei det bra. Siter her var det en gang noen vise ord, og et par prosjekter SIGNATURREGLER: http://www.bilforumet.no/faq GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-babe Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Har en E36.. joda, det er masse stål og greier mellom hattehylla og bagasjerommet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Oktober 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2007 evt skru ned bassen?? :) eller om du vilgjøre litt ut av det, dempe bagasjeluka og sideveggene baki. kan jo ta et par hull i stålet i hattehylla og sette inn bassreflex rør? da vil du lettemye på trykket baki der :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Har aldri vært borti at hattehylla i e36 vibrerer! Her sitter det jo klips rundt hele hattehylla, så den sitter jo egentlig veldig bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-babe Skrevet Oktober 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Jeg har dempematter baki, men det hjelper ganske lite.. Bassen står på nesten minimum, men dunker likevel ganske kraftig. Kan noen forklare meg hvordan jeg setter inn et sånt rør? Det er jo så mye stål baki der at jeg ikke kan se for meg at jeg skal klare å lage hull gjennom.. :-/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 stikksag med metall-blad er nok eneste mulighet... Har selvsagt vinkelsliper og greier også, men det er lissom ikke så aktuelt :P Men det vil ikke riste noe mindre av å ha et bassrør i hattehylla! Kanskje litt, men MYE av trykket vil fortsatt være i bagasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Eneste riktige måten å gjøre dette på er, som allerede nevnt, båndpasskasse. Om du ønsker å gjøre såpass mye utav det er opp til deg å bestemme, men det vil garantert være verdt det :) Kan jo evt. få noen (les: Dag Johansen) til å bygge kasse. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 hvis denne e36 har metallryg så er det en runding rundt det skiposa skal være. denne er sveisa i noen små punkter rundt. denne er det bare å sparke ut så har du skipose :) iallefall sånn det er på e30.. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg