ealoken Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg er på utkikk etter en kompressor som kan mate ca 300 hk. reimdrift er det som er aktuelt. Skal på en Volvo B23 motor. Hva er folkets anbefalninger? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Rotrex C30-84 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Rotrex,Vortech o.l blir vel mer en reimdrevet turbo.. men med mindre lag enn en eksosdrevet en.. Hva med en Lysholm skrukompressor.. Svenska rotormaskiner som lager dem tror jeg.. fins i flere størrelser og prisen begynner vel på ca. 17 laken for den minste :) og den holder vel til 300hk og litt til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Radialkompressorer vil vell alt etter dreving self gi en seig effetk opp mot toppen. Slaks lag bare ikke med cetshup effekt! Men dette er riktig nok ikke noe jeg har erfaring med, bare lest i div bøker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Tja...en T2876R uten reim er ikke det spøtt dårligere og snillere mot veivlagrene. Men,kompressorer er ikke min greie... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Du bør gå for en Lysholm (twinscrew) kompressor.. Som nr to kan du kjøpe en Root kompressor (Eaton mp62 eller mp92) Ikke kjøp en Rotex "kompressor", da kan du like gjerne montere turbo.. Siter Mazda MX5 Supercharged --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Tja...en T2876R uten reim er ikke det spøtt dårligere og snillere mot veivlagrene. Men,kompressorer er ikke min greie... hm, T3 flens på den sant? hvor mye ladetrykk påberegner du ca til 280 hk da Turboed Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Fra 0.7 til 1.5 bar,avhengig av hvor effektiv grunnmotoren er... Grom motor,lite trykk og vice versa... T25-flens innbiller jeg meg.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ok, kan ta resten av pizzaen under FRT møtet på torsdag :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ok, kan ta resten av pizzaen under FRT møtet på torsdag :) Sulten,Erik..? ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg