Gå til innhold

forskjeller på El-vindu??

Ranger emnet

espen_mg

Anbefalte innlegg

har fått tak i el-vindu, som skal inn inn i 242'n. men synes ikke det ser ut som mekanismen passer i festehullene. Er fra en 244 da men, vet at en har brukt 244-heiser på 242. Er det noe forskjeller i forhold til modeller eller er et jeg som ser helt feil???

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv montert heiser ifra 244 i 242 dører,passa bolt on det.

Mulig det finnes flere typer da,men er skeptisk.

Så lenge det er rett heis til rett dør du har så sier det seg selv hvordan heisen skal stå.

selve elsmotorn skal vel peke ned i fremre hjørne.

skikkelig gammle dører du har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du skulle bare vist å lenge jeg satt å klødde meg i huet da jeg satt inn elruter i 245'n min.. Skjønnte jo fort at det ikke var likt det gammle.. Men det som er, er at det elektriske skal stå på skrått, kontra det manuele som skal ligge vannrett(snakker nå om den delen av mekanisken som er skrudd fast i døra. Kan ta førerdøra som eks. på elrute mekanismen så skal den enden som "saksa" er festa i stå opp.. Å di to festene der skal bli skrudd i to av dem hulla som er til den manuele heisen. Så skal den gå skrått bakover å bli festa i to skruer i bunn av døra som sitter under det største hullet i døra mener jeg..Om du ikke får det til så får du spøre, så skal jeg se om jeg kan komme med noen hjelpsomme innspill;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått tak i el-vindu, som skal inn inn i 242'n. men synes ikke det ser ut som mekanismen passer i festehullene. Er fra en 244 da men, vet at en har brukt 244-heiser på 242. Er det noe forskjeller i forhold til modeller eller er et jeg som ser helt feil???

Hvis du skal bruke heiser fra 244 i en 242 må du stramme den store fjæra til neste hakk. Dette for å kompansere for den ekstra tyngden i glassrute, siden glasset er mye tyngre i 242 enn 244.

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, ja får prøve litt mer. er dører fra 84 jeg har så, får ikke noe nyere til 242. men får det nok til... =) prøvde ikke så mye før jeg spurte heller da skjønner dere... hehe

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider