Volvo_Lars!! Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Ruskete gange, LM lyser og sur eksos!!! Det er det motoren min lider av nå :( Kørte litt gris på søndag og da jeg skulle til å stanse bilen begynte den å gå litt ujamt på tomgang, lamdasonden lyste konstant og det kom sur(et snev svidd lukt)eksos fra den med en svek svak gråfarge. Jeg har ikke feilkodesøker så har ikke fått skjkket hvilke feilkode jeg har (Noen i nærheten av Storo/Grefsen i Oslo som har feilkodesøker? Ta gjerne en tur innom ;-) ) Noen som har eventuellt noe svar og forklaring på dette? Er en B230FT motor chippa, justert opp turbotrykk og bensintrykk. 93 mod. 170.000 km Takknemlig for svar :) Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Har du vann/hvit guffe i olja? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Nei.. Har ikke noe vann eller hvit guffe som tyder på det i olja. Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 prøv å ta av batteripol for å nullstille den. I noen minutter... Kanskje det kan hjelpe noe... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 prøv å ta av batteripol for å nullstille den. I noen minutter... Kanskje det kan hjelpe noe... Min lyser også avogtil men jeg bare nullstillert den ved å ta ut sikring nr 1 i noen sekunder. Litt lettere enn å dille med batteripolen (ja jeg er lat) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jason940 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hei. har hatt noe av de samme problemene. har du popoff så spytter den ut en del luft som er målt av lmm som hjernen da gir bensin til. resultatet er at bilen kan få en del mer bensin rett etter hard kjøring enn den har godt av. Det vil igjen sote ned lamdasonden og bilen blir som du beskriver. Det jeg gjordt var bare å regjøre lamdan med jevne mellomrom. så funka alt fint. Er ikke sikkert dette funker på bilen din men lett å teste ut da:) Siter 360 M/TURBO TIL SALGS Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Hei. har hatt noe av de samme problemene. har du popoff så spytter den ut en del luft som er målt av lmm som hjernen da gir bensin til. resultatet er at bilen kan få en del mer bensin rett etter hard kjøring enn den har godt av. Det vil igjen sote ned lamdasonden og bilen blir som du beskriver. Det jeg gjordt var bare å regjøre lamdan med jevne mellomrom. så funka alt fint. Er ikke sikkert dette funker på bilen din men lett å teste ut da:) Har ikke noe poppoff. Resirkuleringsventil.. det er det eneste som duger ;) Men er sikkert sån som du sier.. pluggene var sotete så den har garantert fått for mye bensin ja (Men de er ikke helt nye). Har bare 2-3 mnd. gammel lamdasonde, men kan hende det er som du sier. Hvordan rengorde du den da? Den er jo litt følsom vettu.. har ikke lyst til å prøve og feile.. Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Lambda måleren kan umulig være særlig ømfintlig med tanke på hvor den sitter i systemet. Prøv å rense den med forgasserrens el.lignende. Er det ikke OBD-1 diagnoseuttak på bilen din da? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Har holdt på med en fk med lignende symptoner de siste dagene. Svir i øya av eksosen og bruker 2-3 liter på mila. eneste feilkoden var at blandingen var for mager eller for feit. Høres ut som en b21a med full chocke på tomgang. Fant etterhvert ut at lambdaen ga konstant volt hele tiden,volten skal vel variere imellom 0,2 og 0,6 volt? Dette var på varm motor. vi skal prøve å bytte lambda,samt nullstille den og se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Sant som du sier med tanke på hvor den seitter.. det er vel slag den ikke tåler når jeg tenker meg om. OBD-1 diagnoseuttak!! Aner ikke.. vet ikke hva det er. hva er det? Jeg låt bilen stå og surre litt da jeg kom hjem fra sørlandet på søndag. hadde kjørt litt ekstra "gris" og fungerte helt fint, men når den sto stille og gikk (hadde gasset på fælt rett før) så synes jeg den begynte å gå litt "ruskete". Ikke så ille som en B21A med full chocke (på langt nær egentlig), men ble litt værre etter hvert også begynte det å komme litt grålig røyk som sakt. Lamdasonden lyste ikke da jeg parkerte den og lot den surre, men da jeg hørte den gikk lit rart så satte jeg meg inn og så at den lyste. Skal prøve å fikse det i morgen.. Hva koster foresten et sånt feilkodeaperat og hva heter det igjen? Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 OBD-1 er feilsøking med led-lys under panseret, dvs at du kan lese av feilkoder uten noe ekstrautstyr. Sitter på venstre fjærtårn, på volvoer som har det. OBD-2 er en standardisert datakontakt som sitter i kupeen. Volvo gikk vel over til OBD-2 en gang på begynnelsen av nittitallet, så det kan være lurt å sjekke hva du har. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 er vel 96/97 modellene som har obd II Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 havarert turbo? Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Har holdt på med en fk med lignende symptoner de siste dagene. Svir i øya av eksosen og bruker 2-3 liter på mila. eneste feilkoden var at blandingen var for mager eller for feit. Høres ut som en b21a med full chocke på tomgang. Fant etterhvert ut at lambdaen ga konstant volt hele tiden,volten skal vel variere imellom 0,2 og 0,6 volt? Dette var på varm motor. vi skal prøve å bytte lambda,samt nullstille den og se om det hjelper. Sånn var min -96 fk også. Brukte bensin som om den var gratis og røyk som en skorstein (en oppstart og garasjen var fyllt med svart røyk). lambdaverid på konstant 0.9V og co på over 7%. Ny lambda fra Biltema og den var iorden. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Lars!! Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 OBD-1 er feilsøking med led-lys under panseret, dvs at du kan lese av feilkoder uten noe ekstrautstyr. Sitter på venstre fjærtårn, på volvoer som har det. OBD-2 er en standardisert datakontakt som sitter i kupeen. Volvo gikk vel over til OBD-2 en gang på begynnelsen av nittitallet, så det kan være lurt å sjekke hva du har. takk.. det er helt utrolig at jeg ikke har vist om det før ass.. har alltid tenkt at en må koble til en leser.. ai ai!! Da har jeg lest av feilkoder. Var bare en feilkode og det var; 1-1-3 Insprutningsventil feil Siter Volvo 940 Turbo Volvo 244 Volvo 245 Volvo 245 BMW 318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.