Gå til innhold

Hva må jeg ha hvis jeg skal bruke 2 forsterkere?

Ranger emnet

benbeni

Anbefalte innlegg

Okay. Men har kobla på bare front høyttalerene og suben nå.

Funker greit.

Men det er veldig sånn suselyd og litt skurring.. Hører det jo ikk når det er på lyd, men når den er lav eller ikke har på lyd så hører jeg det veldig godt.

Har prøvd en annen spiller, men samme der.. Noen som kan tenke seg årsaken til dette?

om du har gaina forsterkeren mye, kan det føre til susing. Det kan også komme av at forsterkeren har et dårlig signal/støy forhold. Spilleren kan å være årsaken til det. For å få noe som ikke lager suselyd, må du bla ut med litt peng.

Akkurat den skurringa hørtes jo litt suspekt ut da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Signalkabel og strøm er på hver sin side..

Jeg har ikke gaina den mye.

Men litt rart at det er samme greiene med 2 forskjellige spillere og 2 forskjellige forsterkere..

Kan nok hende det er jordinga..

om det er 2 forskjellige billige forsterkere og spillere, er det ikke så rart.. Personlig ble jeg ikke fornøyd med støynivået fra spilleren før jeg kom opp på p88rs nivå. og den koster jo 6 lapper..

hadde en p77mp før den, og den støya fælt synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelling i høyttalerne skyldes at du har kopplet feil(?) på den "GULE" og den "RØDE" kabelen på CD-spilleren din.

Den "GULE" skal kopples til batteriet (konstant +12V. Husk sikring!!!) og den røde skal kopples på en kontakt styrt av tenningen (Da virker stereoen kun når du har tenningen på).

Er du sikker på at det er susing du har?

Høres det ikke mer ut som hvining? Da er det dårlig jordingspunkt.

Puss rent for all lakk og grunning gjerne i nærheten av festepunktet til sikkerhetsbeltene bak.

Husk at det kan være en fordel å oppgradere jordingskabelen fremme i motorrommet i samme slengen.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelling i høyttalerne skyldes at du har kopplet feil(?) på den "GULE" og den "RØDE" kabelen på CD-spilleren din.

Den "GULE" skal kopples til batteriet (konstant +12V. Husk sikring!!!) og den røde skal kopples på en kontakt styrt av tenningen (Da virker stereoen kun når du har tenningen på).

Er du sikker på at det er susing du har?

Høres det ikke mer ut som hvining? Da er det dårlig jordingspunkt.

Puss rent for all lakk og grunning gjerne i nærheten av festepunktet til sikkerhetsbeltene bak.

Husk at det kan være en fordel å oppgradere jordingskabelen fremme i motorrommet i samme slengen.

Mvh

Pål

Hmm.. Det kan nok hende de er koblet feil da.. Men den orginale som sto der, var koblet sammen den råde og den gule, så rett inn på en annen ladning, og den var blå. Men er kun der jeg får strøm.

Det kan nok hende det er hvining jeg snakker om ja! ;) Stemmer nok det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvining skyldes dårlig jording!

Du gjør lurt i å trekke opp en ny strømkabel fra batteriet og til spilleren din.

Husk sikring ved batteriet!

Mvh

Pål

Ny strømkabel? Eller jordingskabel du mener? :P

Trenger ikke være så feit som den som går inn på forsterkeren vel? Skal jeg bare rett fra minus på batt. , til spilleren? Er jo ikk spess tjukk den som er fra spilleren da.. Men skal jeg bare koble den på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trekk ny pluss OG minus rett fra batteriet til spiller :) husk sikring ;)

Ikke trekk minus fra batteriet, den burde du heller jorde så nærme som mulig spilleren. Den beste "jordingskabel" er karrosseriet i seg selv, så du vinner ikke noe på å trekke kabel helt til batteriet. Men hvinelydene kommer nok fra forsterkeren(e), jeg ville satsa på å jorda forsterkerene skikkelig! godt.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider