Gå til innhold

Endelig ny 240 aka. langførren

Ranger emnet


GnarKiLL

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig 240 stv. på meg!

DSC00014.JPG

DSC00015.JPG

 

Men nå har jeg lyst på nye felger. Og senke den noen cm. Ellers tar jeg ikke rusten med det første siden det er minimalt. (litt lakkrust og under bakluka).

 

Har veldig lyst på Eiker 1 eller JP MK 18. Compomotive er litt mer enn hva lommeboka klarer :P

 

Hvor kan jeg få tak i JP KM 18 felger? Ser en grei pakkepris på eiker1 felger på eiker motorshop til 4000-5000,-

 

Om noen har noen andre forslag til hva som kan gjøre bilen litt mer sportslig, tas de imot med takk :)

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker litt på en prisliste på Compomotive-felger fra kolleveld.no og ser at disse felgene er ganske overkommelige i pris. Prisliste.

 

Jeg ser etter 15" og lurer på hva som er en grei bredde på disse. Ser for meg å putte på 195 eller 205 dekk. Har ikke veldig peiling på dekkdimensjoner, så vet ikke om det er 195 65 15" eller hva som anbefales.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å handle nytt eksosanlegg til langførren og vurderer JT 3". Har ikke turbo, så 3" er kanskje litt overkill? Men om jeg bestiller med grenrør, så burde jeg vel få litt effekt utav det (kombinert med nytt luftfilter fra f.eks. k&n).

 

3" Helsystem

 

Ser dette greit ut? Kan det bestilles fra Norge? Finnes dette til en rimeligere pris?

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på å handle nytt eksosanlegg til langførren og vurderer JT 3". Har ikke turbo, så 3" er kanskje litt overkill? Men om jeg bestiller med grenrør, så burde jeg vel få litt effekt utav det (kombinert med nytt luftfilter fra f.eks. k&n).

 

3" Helsystem

 

Ser dette greit ut? Kan det bestilles fra Norge? Finnes dette til en rimeligere pris?

 

BCB har! http://www.bcb.no

 

Jeg har K&N filter, og 3" JT med en demper, men merker ikke at bilen går noe merkbart bedre av den grunn.. Litt kjappere respons kanskje, men ellers ikke så mye annet..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på en A-kam også da. er kam byttet du merker mest på av sånn billigtrim.. merker også effektanlegg ja. jeg kjørte med dette, samt et rør inn i grillen, uten luftfilter.. Alt dette til sammen hjalp bedre enn man skulle tro.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil ;) Hvor mye måtte du gi for den?

 

Få på lesjøfors senkesett og bytt alle listene til svarte.

Var planen det, ja ;) Gav 13000,- Kanskje litt mye, men jeg bare måtte ha den. Lyste opp for meg som en sjørøverskatt ville lyst opp for en pirat :volvopower:

Sett på en A-kam også da. er kam byttet du merker mest på av sånn billigtrim.. merker også effektanlegg ja. jeg kjørte med dette, samt et rør inn i grillen, uten luftfilter.. Alt dette til sammen hjalp bedre enn man skulle tro.

Hvor får jeg tak i a-kam? Og hva er egenlig en kam? Har ikke veldig mye peiling på motortrimming...

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCB har! http://www.bcb.no

 

Jeg har K&N filter, og 3" JT med en demper, men merker ikke at bilen går noe merkbart bedre av den grunn.. Litt kjappere respons kanskje, men ellers ikke så mye annet..

 

Er vel helst lyden man er ute etter? ;) Ellers vil jeg påstå at jeg merket at det var litt mer effekt å hente fra 3000 rpm og oppover på den gamle svensken min når jeg hadde simons 2.5" og et luftfilter til ca 500,-

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår