LoW RiDeR Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hvis jeg kjører sånn passelig sakte i fx andre gir, og bånner gassen, så drar bilen på litt før den plutselig nesten kveler seg/ humper skikkelig. Dette skjer ikke om jeg gir gass "litt av gangen". Bilen er en 1.8TQ chippa og kjører på 98. Noen som har opplevd liknende, eller har peiling på hva som kan være galt? Jeg tenkte å begynne med å prøve på nye plugger og luftfilter. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flendis Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 En kompis av meg hadde akkurat det samme problemet på sin passat 1.8T som også er chippa.. jeg feilsøkte litt og fant ut at det måtte være ledningsbrudd en plass, første jeg tenkte på var magnetventilen. Og joda, ledningene som gikk til den var rimelig slitne for å si det sånn. Skjøtte sammen noe nye ledningsbiter i all hast og vips, bilen ble som ny. Ville ha sjekket dette først. Sjekk spesielt der ledningene går inn/ut med luftmassemåleren, kan ha kommet i klem der. Siter Volvo for life Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Sjekk spesielt der ledningene går inn/ut med luftmassemåleren, kan ha kommet i klem der. Skal sjekke ledningene ved magnetventilen. Leste det samme et annet sted også i dag. Satser på at det er der feilen ligger da! Jo billigere jo bedre :P Hvor ligger LMM'en? Slike "nye" biler med turbiner er nytt for meg. Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eärendil Skrevet Oktober 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 Skal sjekke ledningene ved magnetventilen. Leste det samme et annet sted også i dag. Satser på at det er der feilen ligger da! Jo billigere jo bedre :P Hvor ligger LMM'en? Slike "nye" biler med turbiner er nytt for meg. LMM sitter inne i luftfilterhuset, om du ikke har kon-filter vel og merke. om du har det, så sitter den mellom filter og luftslangen som går ned til turboen Siter 97 A4 1.8 TQ AEB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg