Gå til innhold

Straming av motorreim, og påsetting av listverk ifront

Ranger emnet


MrTore

Anbefalte innlegg

Hei

 

Problem 1

 

Hvordan strammer man motorreima som er på siden ved batteriet ? Når man ser mot fronten på bilen. Motoren er en B23FK og jeg tror dette ble montert feil når jeg skifta motor i bilen, for jeg sliter med å skjønne hvordan dette fungerer. Ingen som har et bilde fra Haynes, eller en detaljert forklaring ?

 

Er en lang skrue jeg kan justere på men da blir den bare slakkere(reima). Før jeg kan gjøre dette må jeg løsne på en mutter bak der den lange skruen er festet i enden. Eneste måten for å få det stramt er liksom å løsne og dra hele greiene opp samtidig som jeg strammer, og det er garantert ikke den rette måten å gjøre det på.

 

Problem 2

 

Hvordan i svarte for jeg satt på nye klips og montert listeverk i front på bilen ? Den over støtfangeren ?

Prøvde i stad men nesten så jeg bulka bilen å ødela festene helt når jeg skulle sette på nye klips. Er det best om man tar av støtfangeren og banker ut festene på baksiden ?

 

Samt er det noen spesielle triks for å få festet listverket på igjen ? Har ikke sjans å få dette til å sitte. Og vindusviskerne er forferdelig mye i veien nå dette skal monteres.

 

Nesten så jeg kaster hele bilen.

 

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg strammer den strammeskruen(den lange) blir det jo dratt slik at reima blir slakk,

skal det være på en mutter sånn at den lange skruen drar ut dynamoen(strammer) istedet for å slakke når jeg skrur den inn ? har løstnet bak før jeg skrur på strammeskruen ja

 

Ingen som har et bilde ???

 

Og ja brukte ca 5 min på å knekke den første gangen.....da løsnet jeg selvsagt ikke låseskruen før jeg starta å skru på strammeskruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår