Gå til innhold

Volvo 940 Turbo (Prøver engang til :P)

Ranger emnet


RunarSim

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kort fortalt:

Motorer levert i 940:

B230F - 116 hk innsprøytningsmotor

B230FB - 130 hk innsprøytningsmotor

B230FX - 136 hk innsprøytningsmotor

B230FK - 135 hk lavtrykksturbo med intercooler

B230FT - 165 hk turbo med intercooler.

 

Motorer levert i 740:

B230A - 112 hk forgassermotor

B230E - 120(?) innsprøytningsmotor

B230ET - 182 hk turbomotor med intercooler

 

Enda mere utfyllende:

Volvo leverte ikke intercooler originalt på B21ET og B23ET.

Fra 1986 da B230ET kom på markedet så har ALLE volvo 7xx og 9xx med turbomotor blitt levert med intercooler.

 

Girkasse:

 

M45 - 4trinns girkasse levert i 240 frem til 1986

M46 - 4trinns overdrivegirkasse levert i 740 turbo og 940 turbo frem til og med 1994

M47 - 5trinns girkasse levert i 240/740 og 940 med vanlig B230a/e/f.

 

Nå la jeg ut det som er mest relevant for deg.

Jeg må påpeke at jeg har drevet en del år med Volvo nå, og sitter på mye info om bilene. Om bilen din er utstyrt med den såkallte Turbo+ pakken så kan du ha rundt 180-190 hk alt etter hvilket ladetrykk du har.

 

Han som du kjøpte bilen av har (etter min mening) lurt deg opp i stry, siden han påstår at mye er ettermontert og at han derfor kan ha krevd for mye betalt for bilen pga dette. Ringer du til en hvilkensomhelst volvoforhandler i norge og spør om 940 har intercooler originalt og om den da har 165 hk, så vil du få et JA tilbake.

 

Uansett, fin bil du har fått deg. lykke til videre med den, dette blir bra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige eieren sa det.. og jeg var på bilsenteret og de fant ut at det var 180 hk og ettermontert intercooler, så jeg hører heller på dem som har jobba med Volvo i ale år enn en fremmed.

 

 

Så vi som har skrudd på 100 slike biler privat har ikke peil?

 

Har hatt turbomotorer ifra absolutt alle årsmodeller,og alle bensinmotorene i 940 har intercooler orginalt.

 

Hadde vært moro å sett åssen røra ifra turbo og over til innsug ser ut uten cooler gitt.

 

En 940 (bensin) turbo har ft motor.

 

Har den fk motor er det ikke en 940 turbo,"turbo" er modellbetegnelsen..

 

Dette gjelder iallefall biler solgt i norge

 

Nå får vi gi oss med dette:pray

 

Ellers,pen bil:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og alle bensinmotorene i 940 har intercooler orginalt.

 

turbo motorene ja *pirkepirke*

 

av å til er det nesten rart åssen folk drømmer og fantaserer.. på rudskogen juli for 2 år siden hadde jo jeg nettopp fått i fk'n i min, da var det en kar som nestn fløy på meg for han ville ikke gi seg på at motoren som sto i min, var en A motor, fk, det var noe forgasser greier som blei levert i 240 på begynnelsen av 80tallet!!

kan ikke folk bare akseptere fakta, alle kan missforstå/oppfatte feil, men er jo ikke noe poeng i å begynne å ruse å ta på vei når folk prøver å få inn på rett kjøl igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår