klovnster Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 1 totalt.. og mini street 15 er ikkeno å satse på, for den blir mest sannsynlig fjerna til neste år :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 var den klassen jeg tenkte på ja. så rms w har ikke noe å si for hvor høyt et element spiller? litt usikker på hva jeg skal se etter. følsomhet?klasseinndelingene går vel bare på hvor mange forsterekere og subber man har? alt annet teller ikke med? Mini Street 15 – (Fri størrelse og fritt antall basshøyttalere, fritt antall forstekere, maks 15 000,- kr for basshøyttalere og forsterkere.) Reglene sier at du kan ha max ett batteri og at kassen må være i "bagasjerommet". Selvfølgelig betyr det noe hvor mange watt et element får, men selve installasjonen kan bety mer enn forskjellen fra 1000 til 10000 W... Bilen har også MYE å si! Følsomhet går ikke an å sammenligne siden forskjellige produsenter oppgir denne på forskjellige måter. Det er bare 1W/1m som gjelder. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 1 totalt.. og mini street 15 er ikkeno å satse på, for den blir mest sannsynlig fjerna til neste år :) Men skulle den ikke bli erstattet med noe lignende? Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 tviler.. hva kan lignende være? :p eneste grunnen til at den blir fjerna er at det er for enkelt å begynne å krangle der.. med pakkepriser osv :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ser vel ut til at det blir street A da. men må jo muligens ha nytt batteri til bilen snart uansett så da får vi se om ikke jeg flesker til med ett skikkelig ett:) men hvis jeg har et skikkelig batteri har en kondensator noe for seg da? og er en strømkabel en strømkabel? har kikket på den på 50mm på morel.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 tviler.. hva kan lignende være? :p eneste grunnen til at den blir fjerna er at det er for enkelt å begynne å krangle der.. med pakkepriser osv :) Er jo egentlig ikke noe som er mulig å krangle på... Veil priser er veil priser, ikke pakkepriser. Men forstår at det sikkert ikke er alle som skjønner det. Trodde vi gjorde dette for å ha det gøy? Ikke for å krangle... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ser vel ut til at det blir street A da. men må jo muligens ha nytt batteri til bilen snart uansett så da får vi se om ikke jeg flesker til med ett skikkelig ett:)men hvis jeg har et skikkelig batteri har en kondensator noe for seg da? og er en strømkabel en strømkabel? har kikket på den på 50mm på morel.no Ja, men en på 1F som er max lovlig hjelper lite... Elektrisk sett er en strømkabel en strømkabel ja :) Men noen er ikke så enkle å ha med å gjøre fordi de blir stive om de har få kordeller/ledere. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 får vel uansett selge den jeg har... er på 1.2f hehe. men er batteri og kabel som handles først tenker jeg.. hva betyr egentlig 1W/1m ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 kablene fra morel er samme som jeg bruker og jeg har hvertfall god erfaring med de :) og til stian: helt enig, kjipt at det blir krangling.. problemet er at pakkepriser ER lov.. og da kan jo jeg f.eks putte to stetsom 7kd og dd 9915 og spille i den klassen :p Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 får vel uansett selge den jeg har... er på 1.2f hehe. men er batteri og kabel som handles først tenker jeg..hva betyr egentlig 1W/1m ? 1W/1m er regelen for effektivitet. Oppgis i dB. Sier hvor høyt et element spiller med 1 W. Likevel er det ikke helt lett å sammenligne, siden frekvensresponsen ikke er helt lineær... Det betyr at om et element har 90 dB effektivitet, kan det hende at det ligger nede ved 85 dB ved 50 Hz! Frekvensresponsen bør sjekkes. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 holder det med en kabel på 50mm el bør jeg legge en til på 35mm til monoblokka ved siden av den jeg har nå på 25mm? å når det gjelder element er dette http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10180&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c lettere å spile høyt med enn dette? http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17095&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c hvis jeg har forstått riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 holder det med en kabel på 50mm el bør jeg legge en til på 35mm til monoblokka ved siden av den jeg har nå på 25mm? å når det gjelder element er dette http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=10180&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c lettere å spile høyt med enn dette? http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=17095&PHPSESSID=77de733a35dc8fab9dc6d5b2a08f311c hvis jeg har forstått riktig? 50mm2 e fint :) Ja! Triplex har effektivitet på 90 dB ut ifra oppgitt følsomhet, mens GZ'en har 86,6 dB. Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ikke værst. godt jeg får noe inn:) er dette cadence elementet f.eks noe å satse på da? https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/19393301/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ikke værst. godt jeg får noe inn:) er dette cadence elementet f.eks noe å satse på da?https://bilstereo.secure.flexiweb.no/productview/19393301/ Litt nølende der... Vet ikke om den nye utgaven er like lettdreven som den gamle. Kan forklare litt til siden du har fått med deg litt allerede :) Denne er oppgitt til 95 dB ved 2,83V/1m. Siden elementet har 2 stk 2 Ohm spoler bruker de parallell = 1 Ohm når de oppgir følsomheten. 2,83V i 1 Ohm blir 8 W. Forskjellen i dB på 1 W og 8 W er 9 dB siden dobling av effekt fører til 3 dB økning. Dermed ender denne på 86 dB, mens den gamle hadde 90 dB effektivitet. Ulempen med det gamle er at det er vanskelig å få mye effekt i 4 Ohm... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 da er jeg med. så bør ha høyere effektivitet hvis man han 2x2ohm spoler kontra 4x4 ohm? men 2x2 er vel bedre med tanke på å få utnyttet forsterkeren maks? da den sånn jeg har forstått dobbler effekten ved 1ohm kontra 2ohm?(i de fleste tilfeller ser jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg