Gå til innhold

Kjøpe Bil med Heftelser

Ranger emnet


Kooyo

Anbefalte innlegg

Hei jeg skall kjøpe bil som det er Tinglyst heftelser på.

Hva må jeg gjørde for at jeg ikke skall overta gammel gjeld.

Jeg har Brukt kjøpe Kontrakt Fra Forbruker rådet. Der jeg har Krysset av at det ikke er Heftelser på Bilen og Dersom det er Heftelser på Reg Nr 55755 Blir dette Betalt av selger.

 

Hun jeg kjøpte bilen av ha Lest Kontrakten og Srivet under på.

Kjøpe Kontrakten. er dette nokk.

 

Tar gjerne i mot Andre tips Også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALtså du må jo finne ut av hva heftelsene er forno. er det billån?.. er det ubetalt årsavgift? er det andre saker å ting

 

Om det er lån blir jo dette som regel fjerna fra bilen ved salgs om det går gjennom en bank eller hva det er.

 

DU må jo spesifisere at du f.eks ikke vil betale lånet hennes på 200k lissom.

 

hva slags prisklasse bil er dette snakk om? hvor stor sum er den tinglyst med?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er salgs pant i Motorvogn.

Bilen koster 7000 men hun har Rest lån på 33000 kr.

 

Hvis hun har tatt lån med pant i bilen, er det hun som er ansvarlig for å betale ned lånet. Hvis hun skulle finne på å gi faen i å betale, og saken går til tvangsindrivelse vil panten bli tatt i bruk.

 

Du kommer alltid langt med en god kontrakt, men du skal alltid være litt forsiktig, særlig når kjøpesummen ikke er nok til å dekke opp rest lånet!

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal vente med og om regge den.i mitt navn til hun er ferdig med lånet. Regner med at hun går med på dette.

Men at Jeg får en bekreftelse på at jeg har Betalt bilen.

 

Først må du begynne å skrive forståelig norsk.

 

Dernest bør du ikke betale et rødt øre før du har en skriftlig avtale på at lånet innløses i det øyeblikket du kjøper bilen. Denne avtalen kan dere gjerne skrive i fellesskap sammen med en representant fra hennes bank, så har dere et nøytralt vitne, som også kan kontrollere at avtalen er juridisk OK.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pantsettelsesverdien er sjelden lik lånesaldoen. Men det er som oftest lik størrelse på lånet da det ble tatt opp.

 

Det du bør gjøre er følgende:

Ring til banken og spør hvor mye lånesaldoen er på. Betal den summen direkte til banken og det overskytende til selger. Da får du en bil uten heftelser og alle blir glade.

 

Hvis lånesaldoen er større enn kjøpesum, så må selger betale ned ekstra på lånet først. Da vil din betaling sørge for at lånet blir innfridd.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår