turbotassen Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Hei. Bilen min stoppet i dag, og ble stående uten å få start. Før den stoppet, hostet den et par ganger mens jeg ga gass. Etter jeg hadde stått en stund, fant jeg ut at jeg ikke hadde gnist. Når Falck kom tittet han på problemet, før han nevte tenningsmodul et par ganger. Han mente å bytte den kunne KANSKJE løse problemet. Han nevte ingenting annet. Så tok han 245'n på planet, og kjørte meg de 3 kilometrene jeg skulle. Følgene er prøvd: - Skjekket kablene - Koblet all strøm vekk fra bil i 10 min - Bakkestart - Startkabler/carry-power Så, kan dette være noe annet enn tenningsmodulen? Er en B230A 1986, 280.000 km. Og kan jeg hente deler fra en B230A 85, eller 87 som passer? Trenger hjeelp. Kommer meg ikke på jobb :redxpoke Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 tenningsmodul fra a er tenningsmodul fra a ;) Misstenker dårlig kontakt et eller annet sted siden den hostet litt... Ville sjekket dette i allefall :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 det kan godt vere denne modulen som er gåen. sjedde på min for noen år siden. den sitter ca. bak batteriet. sjekk fordeleren også Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Høres ut som modulen. Passer fra alle volvoer med samme tenningssystem, dvs b230a og noen b200k(kun fra 240). B230k og f motorene har helt annen modul. Mange biler som har samme bosch-modulen. Bla fra golf 2 og audi 80 fra samme årganger passer. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Har nå byttet modulen, men etter å ha sett over ledningsnettet fra modul/coil til fordeleren, fant jeg ut at ledningen var ødlagt.. Hadde gnagd seg inn i ledningen på et punkt, og forårsaket kortsluttning. Har nå byttet ledningsnettet, coil, tenningsmodul, tennplugger, og fordeleren står for tur. Kan fordeleren ha noe med dette å gjøre? Blir den "ødlagt" sånn uten videre? Noen andre tips enn modulen/fordeleren? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Problemet er løst.. Var tydeligvis fordeleren.. Byttet den så VROM! :D:D:D:D:D Takk til alle som svarte i tråden. Lar tråden ligge, sånn at andre med samme problem kan søke den opp. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg