sveigamekkar Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Jeg har et sett med 14" felger av ett ukjent merke, som jeg har lyst til å godkjenne på en ascona a. Mener å ha lest at 185 var max tillat bredde på ascona/manta a. Ettersom dekka på disse felgene er 195 og felgene har en liten kant er jeg bekymret på em det er lov? Felgene bygger ikke utforbi hjulbuen. Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Maks sporviddeforandring er 15 mm, dvs at hver felg kan bygge 7,5 mm mer utover/innover enn den originale. Hiv opp noen data om bredde på felg, innpress (står stemplet på felgen med E eller ET foran og et tall mellom 0 og 40), samt dimensjon på dekka. Sjekk også vognkortet, det er hva som står der man må gå ut fra Men med et sett 14" og 195 dekk tror jeg knapt noen reagerer uansett Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 7*15 H2 ET 13 Var visst 15 tommere 195 50 15 Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Greit nok det, men hva sitter originalt på bilen? Vi trenger det for å kunne regne ut om endringen trenger å godkjennes av Statens Vegvesen eller ikke. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigamekkar Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Greit nok det, men hva sitter originalt på bilen? Vi trenger det for å kunne regne ut om endringen trenger å godkjennes av Statens Vegvesen eller ikke. beklager godkjent med cosmic felger 5,5*13 ET 8 Siter Det finnes to typer mennesker: De som har Opel Og de som vil ha Opel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Så må du passe på at rulleomkretsen er riktig :) Men uansett finner du vel alle svarene du leter etter i en STRO-bok (Scandinavian Tire and Rim Organization); kanskje du er heldig og de har en på det lokale bibloteket du kan låne, eller du kan stikke innom en lokal dekksjappe\bilbutikk, de har garantert en liggende du kan få kikke i :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Oktober 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2007 beklager godkjent med cosmic felger 5,5*13 ET 8 Og original dekkdim? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nautilus92 Skrevet Desember 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2010 Hei har tenkt å skifte felger på Carinaen til våren og stusser litt på ka eg kan ta på (av nye felget) orginalt og i vognkortet står det 175/70 R14 og eg vil ha 205/45 R17 Vil biltilsynet la meg få lov til dette eller må eg gå for 195/45 R17 ? Takker for svar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg