Jeez Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Nå når bilen er ribba kan eg til stadighet se en dråpe kjølevæske som har druppe fra der spjeldet for varmejustering skjer på undersiden av varmeveksleren. Ser også at det har vore vått rundt der røra går igjennom torpedoveggen. Under kjøring i rundt 10 grader med varmeapparatet på siger det røykmaskin-aktig damp ut cdspillerhullet. Bilen har vore kjørt veldig sporadisk og sjelden det siste året og aldri lenger enn 10 minutt i slengen. Bør varmeapparatboksen åpnast, sjekkast og pakningar byttast? Eller fins det en slags tetting det går ann å helle på kjølevæsketanken ala eggekvite? Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Javisst lak det innanfor. Spørsmålet nå er åssen det kan takast ut for utskiftning. Guiden i Hayens får eg fint lite ut av, den nevner jo ikkje mutteren i torpedoveggen engang? Håper de som har demontert denne har noen gode råd å komme med! Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Du må få ut boksen, så er det bare å ta ut registeret! Det får du billig hvor som helst. Eller så kan du få av meg :) Gratis Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Akkurat det å få ut boksen eg ikkje klarer. Kor mye som egentlig må demonterast for å greie det? Kjølevæska rant fra der slangane går igjennom torpedoveggen og går over til plastrør inne. Sjølve pakningen mot veggen var gjennomvåt, kanskje det er i koblinga det lekker? Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Siden ingen greidde å fortelle meg det måtte eg finne ut sjøl. Hayensmanualen tar ikkje for seg det nyare systemet som tydeligvis er i min bil og sa derfor fint lite om de to mutterane gjennom torpedoveggen som måtte ut først. Elles skal det holde å løsne dashbordskruene i det akutelle området for å kunne bøye det og kanalen til senterluftdysene såpass vekk at en får dradd ut hele greia. Ikkje gjør som meg og løsne tilførselskanalen fra vifta og kanalen opp til frontrutedysene. Det betyr unødvendig arbeid og utgifter. Du bør heller ikkje ta for hardt i de etterhvert småmorkne plastdelane. De sprekker. Dersom du har andre spørsmål vedrørande greiene, bare spør. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg