Gå til innhold

Lavt volum på dynaBel 9412

Ranger emnet


GranadaKongen

Anbefalte innlegg

Hei! Har handla meg 2 stk. dynabel 9412 og en stk. bf4501.

Spiller: Panasonic CQ-C7303

http://www.panasonic.no/servlet/PB/menu/1118217_l13/index.html

dynabel komp.sett på en pyle forsterker

Pyramid 1.5f kondis.

 

 

Elementene kjører jeg i en dobbel kasse på ca 25 l pr. kammer. med magneten utover. (Bilder kommer)

 

Men jeg mener at dette spiller for lavt! Jeg kan justere ampen til komp.settet til det skriker øra av meg, men ampen til subbene står på max..bassen blir ikke høyere..Har prøvd alt av innstillinger på spilleren, og alt må stå på max for å få noe særlig med lyd fra den.

For lite kraft å drive dem med? Dårlig spiller? Feile innstillinger? hjelp :s

hørt at disse elementene tåler mye juling å høyt volum, og at denne forsterkeren skal drive dem bra..

Jeg fikk 2 stk kicker comb til å spille smertelig høyt og brutalt, vistnok med en anna forsterker(dette hørtes vistnok fælt ut), men det gir meg grunn til å henge ut ampen min. Da med alle instillinger på spilleren på min.

 

Noen som vet, evnt. har erfaringer med disse komponentene?

Ville jeg fått høyere, kraftigere og penere bass med en slik forsterker på hvert element?

Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg rekner med at du har sjekket fasen fleire ganger. (kjenn på bassene om dei går same vegen ved utslag)

Det skal jo væra 2,5v ut av spilleren din.

Det burde holda.

Kva er maks volum på spilleren din?

Først justerer du gain på forsterkeren til høgtalerene framme i forhold til spilleren. (sub er ikkje tilkobla)

Skru opp spiller til 70% av maks og skru opp gain til det er høgt!

Så kobler du inn subben og justerer gain på den

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme elementene, koblet i parallell med forsterker på 800watt @ 2ohm... Har visstnok elementene "den riktige veien" i kassa, og de er på 30 liter hver, portet.

Dette spiller så det kjennes ut som håret mitt er på vei til å rømme fra skallen min...

 

Du må ha kåla noe med koblingen.. test med en annen spiller..

BMW E36 318i - 1995 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig.. bruker samme sterkern og 9410 i lukka og det dundrer godt. får forsterkeren nok strøm da? målt spenningen?

god nok jording? helt tett kasse? ikke no helgedager i sjøtene?

 

har forresten min forsterker skrudd til maks 1/3 gain. spiller fortsatt høyt

 

er vel ikke stål mellom bagasjen og kupeen? da kan det bli vanskelig å få no særlig lydtrykk med lukka kasse.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg rekner med at du har sjekket fasen fleire ganger. (kjenn på bassene om dei går same vegen ved utslag)

Det skal jo væra 2,5v ut av spilleren din.

Det burde holda.

Kva er maks volum på spilleren din?

Først justerer du gain på forsterkeren til høgtalerene framme i forhold til spilleren. (sub er ikkje tilkobla)

Skru opp spiller til 70% av maks og skru opp gain til det er høgt!

Så kobler du inn subben og justerer gain på den

 

Har ikke kjent som de går samme veien, men de er nå begge kobla med + til - og omvendt, men jeg skal sjekke alikevell :)

max volum er 40, og jeg spiller sem regel på 37-38 for å ha noe brukbart volum...gain på forsterkeren er justert på max, så har jeg justert diskanten slik at ingen av dem drukner i hverandre..

 

ligger kun ei papp-plate og baksetet mellom coupèen og bagasjerommet.

Kan det ha noe med plasseringen av subben å gjøre? så vidt jeg får igjen bagasjelokket...men det ser pent ut!

 

26092007536du4.jpg

26092007534di1.jpg

Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ei ferdigkasse, er ikke flink med snekkring, men ser jo ut til at jeg må frem med hammer og stikksag..

 

japp, toffy, har kobla slik :)

 

Hei, jeg trur vi skal ta den en gang til, kanskje du missforsto, for slik jeg prøvde å beskrive kobbling gir problemer. Men jeg skriver ofte ting litt knotete.

 

Sub 1 har du kobblet + på sub til - på forsterker og - på sub til + på forsterker.

 

Sub 2 har du kobla + på sub til + på forsterker og - på sub på - på forsterker.

 

Har du kobbla slik (stor sjangs for att jeg skrev krøkkete sist, men slik jeg mente)

Er dette korrekt etter din kobbling, så får du dårlig bass.

 

Da må du bytte om + og - på 1 av subene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår