onklsaabfar Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Fikk mangel på for høy co. på eu kontrollen pga at caten min var tømt. Fikk tak i en ny en og monterte, og etter noen timer med masse tålmodighet og cdc eksos guffe ble det rimelig tett også. Men så, som lyn fra klar himmel så jeg at lambda lampen lyste. Jeg begynnte å sjekke det og fant ut at lambda sonden min hadde truffet ramma under montering, og hadde blitt litt bøyd. Jeg prøvde å bøye den tilbake, men lyset vil ikke slukke, så jeg regner den sonden for tapt. Spørsmålene er hvor mye sonden har å si for coen, og om det vil være nok til å tippe meg over den magiske grensen? Er det noe annet som skjer med defekt sonde, annet enn litt høyere forbruk? Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bulken Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 kan vel kanskje tenkes at det kommer mer karbon i eksosen når motoren bruker mer bensin pr km? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 En ting er at det blir mer CO i eksosen. En annen ting er at du ødelegger katalysatoren ved å kjøre med defekt lambdasonde. Fiks lambdasonden ASAP. Sparer bensinutgifter på det også. Hvor bæsjen i emnefeltet kommer inn i bildet er jeg mer usikker på. Kjører du med hund i bilen? I så fall kan den jo ha driti i baksetet. Ha den i bur mens du kjører, så slipper du å få hunden i frontruta ved en bråbrems. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 En ting er at det blir mer CO i eksosen. En annen ting er at du ødelegger katalysatoren ved å kjøre med defekt lambdasonde. Fiks lambdasonden ASAP. Sparer bensinutgifter på det også. Hvor bæsjen i emnefeltet kommer inn i bildet er jeg mer usikker på. Kjører du med hund i bilen? I så fall kan den jo ha driti i baksetet. Ha den i bur mens du kjører, så slipper du å få hunden i frontruta ved en bråbrems. Er alergisk mot hund. :) Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 fikk tatt en co test idag, med rimelig kald cat, og defekt lambda. 0,020% ble resultatet. med tanke på at målet er alt under 0,6% er det absolutt godkjent! Håper bare d går like godt på etterkontrollen i morgen :p Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Er du sikker på at lambda-lampa indikerer at lambdasonden er gåen? Vet at på LH2.4 injectionsystemer, så har du en "motorfeil" lampe, hvor det er et lambda-symbol. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Er du sikker på at lambda-lampa indikerer at lambdasonden er gåen? Vet at på LH2.4 injectionsystemer, så har du en "motorfeil" lampe, hvor det er et lambda-symbol. hmm.. er faen ikke sikker på hvilken insprøytning jeg har! er en s40 -96 mod med 1,8 kjipe liter. var bare så nærliggende å tro at problemet lå i lambdaen, siden jeg så den var blitt bøyd under monteringen av cat. Skal sjekke opp om du har rett! takk for tipset. bilen ble forøvrig ikke godkjent idag. hadde ikke godkjent senk før kontrollen, og felgene subber som faen i innerskjermen. Coen var d ikke noe å si på. har funnet fram de kjipe 15"s "eu-kontroll" felgene mine nå, så i morgen er det tilbake på BT! tvi tvi! :) Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mi_R16 Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 Hvem i alle dager tar eukontrollen hos biltilsynet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a-powah Skrevet Oktober 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2007 lurte jeg på også!? Siter Opel manta a Bmw e28 525i, Bmw e28 528i Opel omega(rip)Mazda 323 RWD! (rip) Bmw e30 Solgt.! Bmw e28 520 wrak 3X Volvo 240 Vrak./// FM4 GT Isaksen2k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
onklsaabfar Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 var ikke eu kontrollen, men etterkontroll, siden jeg allikevel måtte innom for å få godkjent senkesettet. Siter Dont worry, I'm an expert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg