Gå til innhold

Min Octavia

Ranger emnet


4x4TDi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ganske ny på dette forumet.

 

Kjøpte meg en 2001 mod Octavia TDi 4x4 for ca en måned siden, så jeg må vel lage en liten presentasjon av bilen...:)

 

Foreløpig er jeg kjempefornøyd med bilen. Har jo ikke fått brukt den så mye da, siden jeg jobber på havet, og fikk bilen dagen før jeg reiste på jobb....:( Men nå er jeg hjemme for ei stund, og har allerede fått meg nye sommerfelger. Disse ble jeg veldig fornøyde med! :D

 

Litt av det jeg har planer om å gjøre:

- nye sommerfelger ( allerede på plass..)

- lyktespoiler (bestilt)

- chrome dørhåndtak (bestilt)

- chrome speil

- chiptrim fra TS Racing (100 -> 140hk, 250 -> 330nm.)

- original navi+ fra VAG.

- bytte ut de "fantastiske" originale høyttalerene!! (har byttet frontsett, og fikk betydelig bedre lyd der:))

 

Har lest litt inne på forumet, og ser jo at det er litt forskjellige meninger om både chrome- speil og dørhåndtak, men jeg liker det, så jeg kommer til å gå for det;)

 

Men viss det er noen som har tips om hvor jeg kan få tak i chromespeil, så mottas de med takk! Evt hvilke andre biler innen VAG som har like speil....

 

Må vel legge til et par bilder.. Det første er med de gamle felgene, det siste med nye:)tn_Utgangspunktet.jpg

 

tn_Med%20nye%20felger.jpg

 

Innspill, tips o.l mottas med glede...alacocaina

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehehe!

Tror kanskje ikke det....:nono:

Muligens når jeg får chippet bilen... Men vet nå ikke da heller...;)

 

Turboen koblet ut idag...angry2 var NULL respons på gassen, men da jeg stoppet og startet bilen, så funket den helt fint... Forhåpentligvis bare noe simpelt, men jeg skal nå tilbake til forhandleren med den i morgen uansett.. Takk og pris for garanti:pray

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det la jeg ikke merke til om den gjorde... La ikke merke til noen unormale lys i dasjbordet.

 

Angående senking, er jeg litt usikker... Jeg må jo nestn ha min bedre halvdel med meg, og akkorat der er hun nok ikke med. Dessuten så har jeg dårlige erfaringer med senking. Hadde en `91 Honda Accord en gang som var senket, og det var et rent mareritt! Den sopa nedi hva det skulle være. Nå skal det jo sies at Honda generelt er lave, så det hjalp jo lite på.. Men senking er absolutt ikke det som står først i køen for å si det slik.

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min andre halvdelen var ikke så begeistret hun heller, men jeg sa joda kjøpte og sattt det på, og nå er det helt greit, :D

ikke alltid det går så bra da hehe... :)

Har du barn eller? jeg har en sønn på tre år.... :D

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei folkens:)

 

Idag har jeg fått tatt noen bilder av diverse oppdateringer... Men jeg rekker ikke å få lagt ut alle bildene idag. (Jeg reiser ut på havet på jobb i morgen, og har ikke tilgang på skikkelig nett før jeg kommer hjem den 19. des.) Så da tenker jeg at det kommer noen bilder da.... Vent i spenning...:D Hehe!! Ikveld blir det kvalitetstid med min bedre halvdel...;) Ha ei fin advent da folkens:)

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia 1 4x4 er 15mm høyere en std octavia... så at den blir like høy som std etter 35mm senk var vel å ta litt extra i?

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår