Ascona-B-Power Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 @Jon Arne ja det er jo et must så du får stoppet rusten, som man kan se på bildet der hvor du har sveiset lykten. så er det en åpning som ser ganske fin å brun inni, du skulle absolutt ha sprøyta inn Owatrol oil der. Owatrol oil'en trekker seg gjennom rusta helt til metallet sånn at det ikke kommer fukt til, da blir rusta stoppet. for å gjøre det ennda sikkrere så mal over med anti rust maling så skal det være gulle gått i flere år, dem bruker jo denne Owatrol oil'en på rustne tank skip så det sier jo litt... smør på over allt hvor du ser det er brunt og hvor du har slipt rust osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Hvor får man tak i den owatrol olja da? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 ja,hvor skaffer man den? Der du ser det er brunt inni,der kommer jeg til å kappe opp og sandblåse/sveise nytt. Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ja,hvor skaffer man den? Der du ser det er brunt inni,der kommer jeg til å kappe opp og sandblåse/sveise nytt. jeg kjøpte en boks fra den lokale http://www.mekonomen.no/ angående det hølet så lenge det ikke er kjekks, så holder det jo med et lag med Owatrol oil, antirust grunning og et strøk med bil lakk.... les den linken som jeg ga deg om Owatrol oil på den andre siden står engodel tips der.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Kjøp deg wurth rustgrunning du. Syrebehandler du den rusta og wurth er fin og fungerer godt! Er litt dyr, men helt klart verdt prisen sin i gull! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Kjøp deg wurth rustgrunning du. Syrebehandler du den rusta og wurth er fin og fungerer godt! Er litt dyr, men helt klart verdt prisen sin i gull! ja det er også et bra alternativ :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 ohhh, rust ja:p hmmm *Opel har rekord* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Får se..Dette er en bruksveteran (som står litt stille nå), å ikke en utstillingsbil. Men seff,når man først skal gjøre det så er det likså greit å gjøre det best mulig. @ MB190DriftFreak, Litt ja:) *Å Volvo har 240* :P Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 owatrol få du kjøpt i helt vanlige jernvare butikker og maleforetninger. Wurtrustgrunning er bra, men dyr. Hvis du skal behandle plasser der du ikke skal lakkere med vanlig bruker du owatrol. Skal det lakkeres så bruker du ruststopp fra wurth og syregrunning oppå.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Ja,her er en update av hva jeg har gjort idag: Fikk sveiset noen plasser,epoxy-grunnet,grunnet og tectylert. Kunne vel ha fått gjort mer,men kaffen ropte :p Sveiset biten i innerskjermen: Renset innerskjermen for tectyl o.l : Sveiste litt mer: Bretta opp metallet for å få sveiset noen hull: Sprayet på epoxy: Rust-grunning: Sveiset også i en bit som var rustabort: Sprayet på litt tectyl(tynn),skal på med tykkere når jeg er helt ferdig: Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Noen som vet om jeg kan gjøre for å få ned utvekslinga? 5trinns og en annen diff/bakaksel? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Noen som vet om jeg kan gjøre for å få ned utvekslinga?5trinns og en annen diff/bakaksel? hva du har planer om nå da??? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 hehe..Speed-drift prosjekt:P neida..Vil ikke kjøre i 80-sonen med hørselvern. Så jeg skulle fått en annen utveksling. (Mulig eg må få OPP utvekslinga da,eller?) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 hehe..Speed-drift prosjekt:P neida..Vil ikke kjøre i 80-sonen med hørselvern. Så jeg skulle fått en annen utveksling. (Mulig eg må få OPP utvekslinga da,eller?) Må heslst ha høyere utveksling da ja, må vel ha ny diff da ja. Er ikke høyere utveksling på nyere rekord da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hmm, 3.18 er vel sånn passe utveksling mener jeg.. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg