benbeni Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Hei! Hvis jeg har en forsterker på 1560W RMS, må jeg da ha kondensator? Er snakk om dette: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=516253068&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22470&ArticleType=0&LanguageNr=20&ArticleCondition=-1 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=516253072 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 nei.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 nei.. w0rd Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 ang det med å trenge kondensator, hvor går grensa før man trenger kondensator? Hvis man mister MYE lys når bassen slår når man kjører så er det greit med en kondensator? ¨Lånte tråden din jeg :) Mhv Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 ang det med å trenge kondensator, hvor går grensa før man trenger kondensator? Hvis man mister MYE lys når bassen slår når man kjører så er det greit med en kondensator? ¨Lånte tråden din jeg :) Mhv Om lysene blinker vitner det heller om for dårlig ledningsnett i bilen. Ta "ondet ved roten" og oppgrader strømkabler i motorrom før man kjøper noe som helst slikt. Kondensator er ikke lenger nødvendig. Mye bedre med et eget batteri bak. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Om lysene blinker vitner det heller om for dårlig ledningsnett i bilen. Ta "ondet ved roten" og oppgrader strømkabler i motorrom før man kjøper noe som helst slikt. Kondensator er ikke lenger nødvendig. Mye bedre med et eget batteri bak. Takk:) fikk vel egentlig svar på det jeg lurte på:) Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Forsterkeren i annonsen har ikkje 1560w rms. Det er nok heller ca 560w rms. Kjøp ein skikkelig forsterker av kjent merke, som ikke lyge om effekten!!!! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 den er hvertfall stor nok til EN høyttaler.... trådstarter kan glede seg over at han kan få et anstendig batteri for den prisen en sur kondensator koster-og jeg tror heller det er snakk om et slitent batteri her enn dårlig ledningsnett. Til en så grei liten forsterker trenger du ikke noe hissigere enn et ordinært batteri. Men har du noen kroner ekstra og vil skilte med noe ekte stilig så slår du til med et skikkelig gelebatteri-det finner du masse info om her på forumet om du søker på det i søkefeltet. jeg har bare ræl sjæl da..... Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Ok. Takk for svar. Jeg vet ikke om batteriet er dårlig eller noe sånt jeg. Men ville bare høre om jeg trengte det. Men da blir det nok ikke noe ;) Men jeg har ca 3500-4000,- som jeg skal ha forsterker og sub for. Holder vel kanskje med enkel sub (?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 du kommer veldig langt med en enkel 12" i en vanlig bil om du ikke skal ha mer en anstendig lyd i bilen. Jeg har et billig komponentsett fremme og en enkel 12" i en vanlig kasse bak og det spiller ganske pent i forhold til prisen. Om du vil ha litt for pengene kan det lønne seg å handle brukt-men da må du være veldig forsiktig slik at du ikke blir lurt av noen svindlere. Kjøp bare ting du kan hente selv slik at du kan SE og teste det du kjøper. Sjekk også gjerne med oss her som kan hjelpe deg med å se hva som er ok. Det er for øvrig en kjøp og salg del her-den grønne knappen øverst til høyre på denne sia. Her tør ikke svindlerne legge ut noe. lykke t pojken Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Ok. Jeg har komp. sett.. Men jeg har blitt litt skeptisk til å kjøpe sånne ting som dette brukt. Se denne tråden: http://www.bilforumet.no/bilstereo/178474-pass-pa-a-ikke-kjop-fra-denne-brukeren-svindel.html Han la jo ut på denne kjøp & salg sia.. så.. hmm.. Men får se. Er jo ikke så mye rundt her i Telemark :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Har vel kanskje foreslått dette til deg før, men prøver igjen jeg... Disse forsterkerene du har/skal kjøpe er bare ræva, ikke verdt 500kr engang... så, skal du ha en 5-6kanals forsterker av kvalitet, og med en meget fin pris, så kjøp deg en Dynabel bf0756(http://www.dynabel.no), du kommer garantert ikke til å angre... så kan du jo kjøre 1 RE 12 fra morel.no, da er du rett rundt 4000kr, også kan du evt kjøpe 1 RE 12 til, senere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Okay. Ja jeg får se når jeg får pengene tilbake hva det blir til. Men må bygge kasse selv da? Er dette mye jobb eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Nei, det er forholdsvis lett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg