Gå til innhold

230E, 1989 modell!

Ranger emnet


hansemann3k

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en 230E 1989 modell! *http://s22.photobucket.com/albums/b350/mongodesigns/230e/

 

Veldig fin syns jeg da ;D Dette er min første merce og har noen div spm... har lest at man kan få litt mere ut av motoren ved og bytte luftfilter, kam og eksos... åssen filter er anbefalt og hva slags eksos? evnt lage selv, sveiser selv og fikser alt det.. også dette med kammen, hvor får jeg handla meg det? kjente problemer med bilen? må også bytte skivene og klosser forran pga. kast i skivene.. pris på disse? og kvalitet? Bilen er importert fra tyskland i 1999, tektylbehandlet vært 3år så er ikke så mye rust.. kunn noe i lakken..

 

kommer med mere info om bilen, men lurer på om det er mye jobb og bytte skivene og klosser forran? noen tips til dette?

også det med filter, kam og eksos..

 

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klosser og skiver foran er en relativt enkel jobb, Vet ikke hvordan man gjør det på din bil, men en Haynes manual er ofte til stor hjelp, selv til små jobber.

 

Filter er ikke til mye hjelp effektmessig, men du får jo kulere lyd, også ser det penere ut. Er en relativt grei jobb om du får tak i et filterkit til din bil. Eksos er også rimelig greit å bytte, men jeg har ikke noe spesielt å anbefale.

 

Å bytte kamaksel kan vel også være greit om du føler det er nødvendig selv, men det er en ganske avansert jobb, så om du er helt nybegynner kan det lønne seg å sette jobben til et verksted.

 

Håper det hjalp litt, selv om du kanskje visste svarene selv på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår