Gå til innhold

Noen som skal ha seg en bil ifra usa snart?

Ranger emnet


jantore

Anbefalte innlegg

Jeg skal over og hente en bil foreløpig i usa. Og kan ta på meg å hente flere biler hvis noen ønsker det.

 

Har hentet et par biler før. Og har en del erfaring med dette.

 

Kan gi eksempler fra folk her på forumet hvis ønskelig.

 

Så hvis noen har planer om å få hentet en bil i usa så er det bare å si ifra. Reiser om litt over 1 mnd.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stiller de obligatoriske spørsmålene her jeg ;)

 

1. Hvor mange biler ca. kan du få med deg?

2. Hvordan får du de med deg? (er du alene?)

3. Hvor må iallefall disse bilene møte opp, slik at du får tatt de med deg?

4. Hvilke havn skal du av på?

5. Hvordan blir det med forsikring under frakt?

6. Frakter du bilen(e) igjennom et spesiellt firma?

7. Hvor mye skal du ha for dette?

8. Hvordan skal vi betale? (oppgjør)

9. Har du gjort dette før?

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stiller de obligatoriske spørsmålene her jeg ;)

 

1. Hvor mange biler ca. kan du få med deg?

2. Hvordan får du de med deg? (er du alene?)

3. Hvor må iallefall disse bilene møte opp, slik at du får tatt de med deg?

4. Hvilke havn skal du av på?

5. Hvordan blir det med forsikring under frakt?

6. Frakter du bilen(e) igjennom et spesiellt firma?

7. Hvor mye skal du ha for dette?

8. Hvordan skal vi betale? (oppgjør)

9. Har du gjort dette før?

 

1. Det avhenger litt av forskjellig ting. Blir det mange biler vill det billigste bli tror jeg å skaffe en biltransporter. Men jeg har altid kjørt bilene ifra selger til kaia.

2.Det avhenger igjenn av hvor mange biler. Vi har vert 2 stk som har reist over og kjørt hver våres bil.

3.Det spiller egentlig ikke så stor rolle. Har mulighet til å fly/kjøre via og hente bil.

4.Jeg pleier å kjøre bilene til østkysten da det er det enkleste stedet å få bilene over fra, samt at det går veldig mye mere båter derifa. Jeg har sendt alle bilene ifra Charelston i south carolina alle gangene.

5.Jeg har et firma i usa som jeg ordner med forsikring på bilene med. Har brukt de på 3 hummere og en dodge ram før uten problemer.

6.Jeg bruker Motorships i drammen å sende bilene med. Veldig enkelt og greit, samt billig. Frakt koster ca 1000 usd med ro ro båt.

7.Pris avhenger litt av tid, og hvor mye som må gjøres for å hente bilen. Alt avhenger av hva det vill koste å hente bilen i form av fly, bensin, forsikring, mat og overnatting. Men jo flere biler det er snakk om jo billigere blir det.

8.Jeg må ha alt bortsett ifra norske avgifter på forskudd. Da jeg ikke kan legge ut noe selv. Jeg gjør dette kun for morro skyld. Og tenkte at folk kanskje ville ha en norsk person som skal over, og kunne se på bilen og kjøpe. Samtidig kunne ordne med frakt osv fra selger til havna. Forutsettningen er at bilen er i orden hvis den skal kjøres på veien fra selger.

9.Ja jeg har gjort dette 4 ganger før ifra usa. Jeg har personer på dette forumet jeg har hentet biler fra usa til før. Så ved en PM så kan jeg gi deg navnet på denne personen hvis ønskelig.

 

Jeg ordner self med alt frem til norge inkl å få ordnet med moms betaling og henting av bilen. Ellers kan du vere med å betale moms og hente bilen selv self.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ikke container båter. da de tar lengere tid og er en del dyrere. bruker ro ro båt. altså bilene kjøres ombord og stroppes fast. så frakt av deler osv er ikke tilatt.

 

Jan-Tore

 

ja men er nå en bil jeg spurte om..finner ut hvor den er står i kveld..noe ca pris

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kamerat som skal ha en bil hjem..er blazer tror jeg det var..hva er pris på frakten da? husker ikke hvor hehe (men det finner jeg jo ut)

 

pris på selve båt frakten er ca 1000 usd. ut over det så tar vi pris osv på PM. men er ikke mye. alt avhenger av hvor bilen er. om vi kan hente bilen på vei ifra en annen bil. samt hva det koster med overnatting, mat og forsikring.

 

Men sist jeg var i usa brukte jeg ca 12000kr med forsikring, fly bensin og mat. Dette var med fly fra og til usa samt et innenlands fly fra charleston til DC. Også må jeg ha noe for å gjøre jobben også. Men som sagt det tar vi på PM

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, slik det hadde seg ja. Hvor lang tid bruker ca. den turen over dammen?

 

Kommer ann på hvilken båt. Raskeste jeg har fått på er 26 dager. Altså neste 4 uker fra bilen ble kjørt på båten til den var hjemme. Tok totalt 30 dager fra jeg leverte den på kaia i Charleston til den sto i drammen. Normal tid er mellom 4-6 uker avhengig av om vi får den med på en tidelig båt, og hvor fort vi får booket båt plass. Bestiller man 2-3 uker før går det som regel fort.

 

JT

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvilken båt. Raskeste jeg har fått på er 26 dager. Altså neste 4 uker fra bilen ble kjørt på båten til den var hjemme. Tok totalt 30 dager fra jeg leverte den på kaia i Charleston til den sto i drammen. Normal tid er mellom 4-6 uker avhengig av om vi får den med på en tidelig båt, og hvor fort vi får booket båt plass. Bestiller man 2-3 uker før går det som regel fort.

 

JT

 

 

Da er det jo ikke noe spesiellt kjappt med RoRo frakt da, jeg tok en container fra Seattle til Ålesund, brukte 4 uker og 2 dager fra bilen ble levert på terminal i Seattle til jeg hentet den i Ålesund, jeg bruker kun container frakt, koster jo selvfølgelig litt mer, men ikke så mye mere, og da får du muligheten til å ta med andre ting og løse deler i tillegg, og så er det mye tryggere, du slipper jo tross alt å risikere at noe er ødelagt på bilen når du skal hente den.

 

En kamerat fikk en over med RoRo, og det endte med at han måtte hente den med lastebil i Sverige, og sette den rett på verksted, fordi dei knølene som skulle losse båten hadde klart og kortslutte hjernene på bilen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår