benbeni Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Hei! Holder på å strekke ledningene til forsterkeren nå. Men på forsterkeren så er det 3 "skruer" som det skal ledninger på. Det er 12V, REM og GND. Lurer på hvor disse skal? 12V regner jeg med skal på batteriet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 12V er batteriet ja. REM (remote) skal på blå ledning fra spiller, den gir signal om å slå på forsterkeren når du slår på spilleren. GND er jord. Finn et bra feste i karrosseriet å sette den. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ok. Så da har jeg altså bare igjen å strekke den blå kabelen, og kabelen til spilleren.. Men jeg har ikke sånn lang blå kabel. Er det mulig å bruke noen andre slags kabler? Hvis jeg bruker bare den ene ledningen på en høytallerkabel, er det mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ok. Så da har jeg altså bare igjen å strekke den blå kabelen, og kabelen til spilleren.. Men jeg har ikke sånn lang blå kabel. Er det mulig å bruke noen andre slags kabler? Hvis jeg bruker bare den ene ledningen på en høytallerkabel, er det mulig? Mener at den kabelen bak spilleren er blå emd hvite striper? det er vel vanelig at den kabelen som skal på der ligger mellom signalkabelen, hvis ikke er det bare å trekke en kabel til. Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Jada du kan godt bruke en høyttalerkabel. Går ikke mer en 5v i den uansett. Men noen signalkabler har en remotekabel i midten. Hvis ikke så gjør du bare som du sa. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ja stemmer.. Så det var en tynn kabel der serru.. men får se.. Takk for hjelpa så langt! =) Nå er det bare å finne ut hvor jeg skal legge den da :S EDIT: På spilleren.. Skal jeg bare koble til jord, og de 2 ledningene til batteri (strøm) og tenningslås (rød og gul) og antenna? Og signal til forsterkeren da (og den blå ledningen). Og, kabel fra forsterker til batteri.. Er det en sånn grønn/gul kabel? Eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 EDIT: På spilleren.. Skal jeg bare koble til jord, og de 2 ledningene til batteri (strøm) og tenningslås (rød og gul) og antenna? Og signal til forsterkeren da (og den blå ledningen). Og, kabel fra forsterker til batteri.. Er det en sånn grønn/gul kabel? Eller ? kabel fra batteri til forsterker skal være en tykk strømkabel! Bak på spilleren: svart skal til jord. rød skal til batteri gul skal til 12v gjennom tenningen. Denne kan også legges dirrekte til batteri, da må du skru av spilleren manuelt. Antenna er vel ikke mulig å koble feil!? blå eller blå&hvit ledning skal til REM på forsterker ja. også må du jo ha lyd fra spiller til forsterker. Her brukes en signalkabel: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Ja stemmer.. Da har jeg gjort det riktig. Men du har ikke bilde av en sånn strømkabel? Eller evnt. en link? EDIT: Er det en sånn som den sølv på bildet der?: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=546&iItemId=134396 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 strømkabler selges over alt.. :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MRoZONE Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 strømkabel fåes på di fleste steder di har bilstereo. Siter Andersen-audio Play it loud and die trying --------------------------------------------------------------------------- VW corrado g60 Lysholm Audi a4 avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 19, 2007 Rapporter Share Skrevet September 19, 2007 Til opplysning: Eg ser at eirikj seier at det berre går 5v i remoteledningen. Dette er ikkje rett! Det er 12v som går ut av remote utgangen på spiller Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benbeni Skrevet September 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2007 Til opplysning: Eg ser at eirikj seier at det berre går 5v i remoteledningen. Dette er ikkje rett! Det er 12v som går ut av remote utgangen på spiller Ok. Men jeg kjøpte meg strømkabel, og ny signalkabel med sånn remotekabel i, i en sånn pakke på biltema, så det burde gå greit nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg