Gå til innhold

Iriterende bakluke!!!


sledfire

Anbefalte innlegg

Har en mondeo stasjonvogn 97 mod.

 

Bakluka på denne kan ikke åpnes når bilen går eller tenningen er på. Åpnemekanismen er elektrisk styrt.

 

Snakket med en på ford om dette, han mente at det var murlig og koble bort, men siden dette lå i motorstyringen så kom det til og vere en feilmelding på bilen, som igjen kunne få div lys i instrumentbordet til og lyse.

Spurte han om det ikke var noe man "bare" kunne koble ut, slik at åpnemekanismen fuket, men d hviste han ikke.

 

Virker på meg som om strømmen bak til luken, opphører når tenningen settes på......

 

Er det noen her som vet noe om dette?

Hvordan får jeg luken til og funke selv om bilen går?

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du opp en feilmelding i instrument panelet? Og isåfall, hvilket?

Sjekk om du kan åpne bakluken med reservenøkkelen når bilen sviver.

Noe sier meg koblingsfeil eller ledningsbrudd.

 

Prøv å ring et Meca bilverksted i nærheten av deg.. Hør om de vet noe mer, men ikke si at du har snakket med Ford i forkant. :)

Ofte så vet folk på slike "allround" verksted like mye som de på Ford verkstedene. Men det kommer jo helt an på hvem du snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei får ikke opp noen feilmelding.

 

Men han duden på ford fortalte at jeg kom til og få det om jeg koblet bort denne "overstyringen".

 

Snakket med en kompis som jobber på et nissan verksted, og han kunne fortelle at det ikke er uvanlig med en slik "sperre på bakluken. Var noe med at andre ikke skulle kunne åpne bakluken din og stjele ting mens du f.eks. står på rødt lys.

 

Men det må da vere en måte og koble dette ut på, uten at man skal klusse med motorstyringen (som var det ford mente måtte gjøres)

 

Har ingen slike allround verksteder som har noe serlig peiling på annet den dekkbytte her rundt:(

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne det. Har aldri plaget meg..

 

Driver og kjører over lengre avstander med denne bil en del. har da med meg hund og kone. denne kombinasjonen resulterer i mange stopp der hun "bare" skal hente noe baki der, eller bikkja er nødig:);)

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ hadde en bakluke knapp som ik virka, men det var eir å drit i den. Var generelt vanskelig å trykke inn, å når den gikk inn kom den ikke helt ut igjenn. Noe som resulterte i at bryteren ik funka som den skulle. Å bruke fjernstyringa på nøkkelen når motoren er i gang gikk ikke, så jeg valgte den enkle måten å bytte låsen. Trur den kosta en liten 1000lapp...? Den er forhåldsvis enkel å bytte selv også! (Men husk å få dæm på butikken til å montere den sammen så den passer nøkkelen din da)

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vist ingen som skjønner problemet her!!!

 

Alt i og rund bakluken funker perfekt!!!!!!!!!

 

BORTSETT fra at den IKKE kan åpnes når TENNINGEN er i stiling EN eller TO og når MOTOREN går!!!!!!!!!!!!

 

Ønsker rett og slett og få koblet vekk det som gjør dette, slik at jeg kan åpne bakluka med tenningen på eller motor i gang.

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein kamerat av meg hadde ein 97 mondeo. Dette var ein 5 dørs, men her og var bakluka låst og kunne ikkje opnast når motor gjekk. Han la opp ein brytar så det gjekk an å opne bakluka mens motor var igang. Desverre huskar ikkje han korleis det blei gjort og bilen er solgt no.

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting Tar Tid.... Sitter et lite brunt rele bak hanskerommet som styrer dette. Men husker ikke om det var bare å ta ut releet, eller om man måtte koble over noe. Sentrallåsen er jo også med her så. Finn releet og prøv litt

 

Takker:)

 

Skal sjekke dette omgående....

Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18"

Toyota Landcruiser (1986) 31"

 

 

Går det itje hente vi berre meire fart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg er helt ny her, men har et kjempeproblem jeg ikke skjønner noe av med min Mondeo stv 2004 mod.

 

Låsen på bakluka vil plutselig ikke gå i lås noe som gjør at jeg må kjøre med bakluka åpen hele tida. Det fungerer dårlig når jeg må kjøre 30 mil for å komme meg hjem og på et verksted. Jeg kan ikke finne at det er noen sikringer som går på dette heller (noe jeg synes er litt merkelig i og med at den er elektrisk styrt).

 

Er det noen av dere som kan ha noen formening om hva feilen kan være? Er det noe jeg lett kan fikse sjøl eller må det et verksted til?

 

(Det er mulig dette ikke er helt inne i det dere har snakket om her, men jeg er helt fersk på dette forumet og vet ikke helt hvordan jeg skal finne ut av problemet mitt. Og jeg trenger desperat hjelp fort.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår