Gå til innhold

6x9 på spiller, er denne bra?

Ranger emnet


Defus

Anbefalte innlegg

Hertz.. Aldri hørt om det merket, er det bra?

 

Her er det jeg fant bak originalt.. følsomhet 89db. Kommer det til å merkes forskjell om jeg bytter? :wonder:

 

Er nokså bra bass baki der originalt, men ikke så ren å pen og mellomtone og diskant er litt uklare, også skriker den litt på enkelte frekvenser.

 

DSC00143.JPG

Speisen

 

Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran er det noe 3.5" stasj. I dørene er det rom for 6.5", men det er ingenting der nå. Burde jeg gå for et 6.5" komponent sett? Vil dette gi bedre bass i bilen? Alt skal drives av org spilleren, så det må være ett lettdrevet komponentsett, slik som hertz 6x9 er. Forslag?

 

DSC00142_s1.JPG

 

DSC00139_ss.JPG

Speisen

 

Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg går for dette frontsettet

 

http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_112_178&products_id=707

 

og disse 6x9

 

http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_111_176&products_id=705

 

og denne forsterkeren

 

http://installbay.no/product_info.php?cPath=125_126_152&products_id=845

 

på beskjedne 60wrms x4, ville dette gitt god lyd? diskanten i frontsettett måtte jeg ha montert der 3,5" sitter nå, under grillen. Blir det bare dårlig eller går det an? liker ikke at man ser noen av høytalerne..

Speisen

 

Ingen like dialekta mi, så eg må skrive på bokmål. *irritert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan love deg at det blir dobbelt så mye bass bake hvis du bytter ut de stygge ca 6x9 som sitter der nå. Gjore det i brorsan sin bil og det ble en annen verden, Men jeg ville ikke tillatt dem å spille diskant! Grunnen til at de orginale crapperne spiller ok bass er fordi de har såpass greit kassevolum for 6x9 under der de er festet. Kjøper du noe treveis greier ellerno til de hulla kan du bare klippe ledningen til diskantene og la den holde seg til bass-eller sette inn en 2-veis filter med bare bassdelen hooka opp. Det er noe utrolig herk å få skrudd ut den innerste torx skruen på de høyttalerne så det er lettere med noe vinklet og en bit. Vi knøla masse med det.

Når jeg skal montere diskanter på nytt hos brorsan så skal jeg bare skru ut den 3,5", ta ut ledningen, rive ut elementet og bruke "kurven" som holder for de nye diskantene som er fysisk mye mindre-da blir det skjult.

 

HUSK Å TA BILDER FOR ANDRES NYTTE MENS DU JOBBER.

 

legg de gjerne ut her slik at de er lett tilgjengelige!

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lukter av en SAAB 900 eller noe. Har jeg rett?

Jeg dytta inn et lite anlegg for lillebroren til en kamerat av meg som var en SAAB 900.

Han ville ha et anlegg som var billigst mulig og grei lyd.

 

Valget ble:

Pioneer DEH-P40MP

Pioneer TSA172c kompsett foran. Han hadde heller ikke originalt høyttalere i framdørene. Men var klargjort. Diskantene ble montert under originale griller i dashen.

Pioneer TSA6901 bakhøyttalere.

 

Dette blir kjørt rett på Pioneerspilleren og funker meget bra. Et sinnsykt løft i lyden. Billig ble det for han og.

 

Men det Hertz og Audisonoppsettet du har satt opp burde funke meget bra i bilen din.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår