Janp87 Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Hei jeg lurte på hvor gamle biler må være for å bli fritatt for eu kontroll, og om man kan gjøre hva man vil med de da? tenker i banene av hotrod bygg... Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clumsy2k Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 For være fritatt må bilen være 1959 eller eldre. 1960 modeller må innom EU-kontroll Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet September 16, 2007 Rapporter Share Skrevet September 16, 2007 Er nok ikke fritt frem nei... kommer du i en teknisk kontroll sliter du litt vil jeg tro! Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Troms Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Rett med at biler reg. etter januar 1960 må på EU- kontroll. F orskriften om veterankjøretøy eller bevaringsverdige (sjeldne) kjøretøy sier også at bilen må være så orginal som mulig. Det er ikke tillat å ombygge veteranbilen. Strengt tatt så skal bilen, hvis den må omlakkeres lakkeres i orginal farge - eller farge som andre biler i samme modell var lakkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Rett med at biler reg. etter januar 1960 må på EU- kontroll. F orskriften om veterankjøretøy eller bevaringsverdige (sjeldne) kjøretøy sier også at bilen må være så orginal som mulig. Det er ikke tillat å ombygge veteranbilen. Strengt tatt så skal bilen, hvis den må omlakkeres lakkeres i orginal farge - eller farge som andre biler i samme modell var lakkert. Men det finnes flere unntak som bekrefter regelen i det tilfellet, feks. alle de Hotrod'ne som går rund på norske veier. For der har det vært ganske fritt fram under byggingen, men er visst et sannt helvete å få godkjent og registrert de bila da. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Quote:Originally Posted by Troms Rett med at biler reg. etter januar 1960 må på EU- kontroll. F orskriften om veterankjøretøy eller bevaringsverdige (sjeldne) kjøretøy sier også at bilen må være så orginal som mulig. Det er ikke tillat å ombygge veteranbilen. Strengt tatt så skal bilen, hvis den må omlakkeres lakkeres i orginal farge - eller farge som andre biler i samme modell var lakkert. Men det finnes flere unntak som bekrefter regelen i det tilfellet, feks. alle de Hotrod'ne som går rund på norske veier. For der har det vært ganske fritt fram under byggingen, men er visst et sannt helvete å få godkjent og registrert de bila da. På biler som er importert eller registrert som bevaringsverdige, så gjelder det som Troms henviser til, men på biler som er tatt inn på veteran/30 års regelen, så kan du lakke den i den fargen du vil, og gjøre andre ombyggninger, og der er nok ingen av Hot Roddene i Norge som er tatt inn eller registrert som bevaringsverdige kjøretøy Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.