Gå til innhold

Nano-teknologi eller rensekrem for skinnsete?

Ranger emnet


frank_jarle

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere til å holde skinnsetene i bilen vedlike?

 

Ta f.eks Meguiars og andre merker, har noen fine produkter for å vedlikeholde skinn setene i bilen, f.eks proteinrikt middel for å holde skinnet fint og mykt.

 

Så på den andre siden så har man nyere teknologi som nano-ting-og-tang som trenger inn i skinnet og beskytter dette (men dog uten proteiner osv).

 

Er det noen som har erfaringer med forskjellige produkter, gjerne mørke skinn seter.

 

Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å holde skinnsetene i bilen vedlike?

 

Ta f.eks Meguiars og andre merker, har noen fine produkter for å vedlikeholde skinn setene i bilen, f.eks proteinrikt middel for å holde skinnet fint og mykt.

 

Så på den andre siden så har man nyere teknologi som nano-ting-og-tang som trenger inn i skinnet og beskytter dette (men dog uten proteiner osv).

 

Er det noen som har erfaringer med forskjellige produkter, gjerne mørke skinn seter.

 

Frank

 

Når det gjelder "Nano-produkter" er 99% av disse useriøse, de tilsetter et produkt små partikler el.l for å kunne kalle det noe med Nano, og dette har ikke noe med nanoteknologi å gjøre.

Nanocover (de driver faktisk med nanoteknologi) har produkter som er veldig fine til teksilinteriør, men på skinn ble jeg ikke spesielt imponert... skinnet bli beskyttet mot gris, men det blir ikke mykt. Jeg holder meg til Meguiar's Leather Cleaner & Conditioner, den synes jeg fungerer utmerket og holder lenge når man har gitt setene et par behandlinger.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker disse:http://www.autogeek.net/megoclrileal.html

 

Gir veldig bra resultat.

 

Har et sånt sett også ;) Har brukt det når jeg har kommet over seter som har vært dårlig vedlikeholdt, men til vanlig vedlikeholdsbruk synes jeg GC Leather C&C er mye mer lettvint og fungerer vel så bra.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår