*Cruiser* Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Er det noen Biltilsyn som er mer "kule" på å godkjenne nye felger feks i oslo området. Har 19" RS4II Replica felger. Har ikke TUV papirer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Er en på vwaudi forumet som nettopp har fått godkjent sine 19" og senkesett på bt på billingstad i bærum. Da hadde han tuv papirer på senksettet også må dimensjoner og innpress være innfor aviks grensene selfølgelig;) Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet September 13, 2007 Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 TÜV må du ha.. kommer ingen vei uten de.. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Cruiser* Skrevet September 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2007 Åssen skal jeg få tak i TUV på dem? Tror ikke det er det på dem. What to do? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Åssen skal jeg få tak i TUV på dem? Tror ikke det er det på dem. What to do? stikker ikke felga utafor skjermkanten får du de godkjent:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 han karen hadde ikke tuv papirer på felgene.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Cruiser* Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Selv om det er feil ET? Det er ET 35. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Da må du ha dokumentasjon fra selgeren og fra Audi på at felgene er lovlige å bruke på bilen. Det jeg fikk beskjed om når jeg skulle godkjenne senkesettet og BT tittet på felgene mine... Kunne visst bare forandre innpresset med 7,5 på hver side, mao. 15 til samen. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Må jo finnes TÜV på sånne felger?? Ring leverandøren eller noen som selger sånne felger, så kan de sikkert skaffe. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Espen Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Eg skulle godkjenne senkesett på golfen min, hadde selvfølgelig tuv på det. Då fekk eg innskreve felgene i samme slengen, hadde ikkje papir eller noke.. det va jo bare 195-50 15 og har 175-70 13 org. men felgene min va vist et 37. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 14, 2007 Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Så lenge slitebanen ikke stikker utenfor skjermen, ingenting tar borti noen plass ved full fjæringsvei/rattutslag, sporvidden ikke forandres mer enn 15mm pr aksel, og rulleomkrets er innenfor +-5% av det originale skal man ikke trenge ekstra tull.. eh, tuv godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Cruiser* Skrevet September 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2007 Herlig. De jeg kjøpte dem av sier at det ikke er noe dokumenter på de felgene eller er det bare han som ikke gidder å sjekke etter papirer. Hva skal jeg gjøre da? skal jeg bare prøve å godkjenne felgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Fikk beskjed på eu-kontrollen av felger og senkesett skal godkjennes i vognkort, og da må man jo ha papirer på at felgene og senketsettet er godtkjent for akkurat den bilen. TÜV. Men det er jo bare å prøve da. Vet at hvis det hadde vært hos vårt biltilsyn så hadde de ikke blitt godkjent. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Herlig. De jeg kjøpte dem av sier at det ikke er noe dokumenter på de felgene eller er det bare han som ikke gidder å sjekke etter papirer. Hva skal jeg gjøre da? skal jeg bare prøve å godkjenne felgene? Gi faen i å godkjenne felgene rett og slett. Blir du stoppet av politiet vil de mest sannsynlig aldri spørre om felgene er godkjente/lovlige å bruke. Mine står ikke i vognkortet de heller, men har ikke fått noe pes fra politiet for det. Eneste de kommenterer er hver gang jeg har skiltet i bakruta :P Edit: Evt. så får du få noen til å forandre innpresset på felgene slik at du iallefall har det på det rette. Du er vel innenfor de 5% i endring av rulleomkrets. Så er vel kun innpresset BT ikke vil gå med på. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mew Skrevet September 15, 2007 Rapporter Share Skrevet September 15, 2007 Ja, omsider fikk dro jeg dit i dag og skulle godkjenne, etter ca 2 mnd venting på time. Dette er vel en solskinnshistorie fra BT vil jeg tro. Stod klar kl 0800 foran port 5 og blir vinket inn. Så fort jeg har kjørt på bukken sier han "har du målt alt så det er i orden, for da gidder ikke jeg det!" Jeg sa såklart ja. Så leste han av noen tall, og det var greit. Så sjekket han felgene, og spurte om de var innenfor 5%. Det svarte jeg ja på, men så kom spm om innpresset. Det husket jeg ikke, så vi fant ut at det var 35. Det var visst ikke innenfor regelverket, men han sa "jeg fikser det". Så kom han ut med noen papirer jeg leverte sammen med vognkort del 2 inne på BT, og så er alt i orden. Senket med KW justerbart samt godkjent med felger dim 235-35 / 19. Helt topp!! : rock :: rock : Her er en kopi av det han skrev.. Siter 2001 Audi RS4 2.7 Biturbo 2011 VW Transporter TDI (firmabil) 2007 VW Transporter TDI 4Motion 2004 VW Transporter TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg